Ik weet dat er al veel is geschreven over dit onderwerp maar wat ik wil krijg ik mbv de oude oplossingen niet voor elkaar (zal wel meer aan mij liggen dan aan de oplossingen).
In een excel bestand heb ik meerdere tabbladen zitten, de namen van de tabbladen wil ik verzamelen op een bepaalde sheet (naam = TODS), dit is de derde sheet. Als ik een tabblad toevoeg wil ik het script opnieuw laten draaien (kan handmatig).
Met onderstaande code heb ik dit voor elkaar, echter het script moet pas vanaf het 4de tabblad de namen ophalen.
Daarnaast zo het mooi zijn als de namen van de sheets ook gelijk een hyperlink met verwijzing naar het tabblad worden.
Wie kan mij helpen om de code aan te passen?
Alvast bedankt, Jeroen
Sub TODS_overzicht()
Dim f As Range, sh
With Sheets("hoofd")
For Each sh In Sheets
Set f = .Columns(2).Find(sh.Name)
If f Is Nothing Then .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1) = sh.Name
Next sh
End With
End Sub
In een excel bestand heb ik meerdere tabbladen zitten, de namen van de tabbladen wil ik verzamelen op een bepaalde sheet (naam = TODS), dit is de derde sheet. Als ik een tabblad toevoeg wil ik het script opnieuw laten draaien (kan handmatig).
Met onderstaande code heb ik dit voor elkaar, echter het script moet pas vanaf het 4de tabblad de namen ophalen.
Daarnaast zo het mooi zijn als de namen van de sheets ook gelijk een hyperlink met verwijzing naar het tabblad worden.
Wie kan mij helpen om de code aan te passen?
Alvast bedankt, Jeroen
Sub TODS_overzicht()
Dim f As Range, sh
With Sheets("hoofd")
For Each sh In Sheets
Set f = .Columns(2).Find(sh.Name)
If f Is Nothing Then .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1) = sh.Name
Next sh
End With
End Sub