• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen tellen in bepaalde maan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youri92

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Ik ben voor een project van mijn werk bezig waarin taken worden opgeslagen. Achter deze taken staat een cel met de datum en een cel met de naam van de persoon die het heeft uitgevoerd.

Nu wil ik tellen hoeveel taken iemand in een maand heeft gedaan

Het ziet er als volgt uit

Taak datum persoon
Random 31-12-15 ben
Random 01-01-16 tim

Ik zoek nu dus een manier om weer te geven dat in december 2015 ben 1 taak heeft uitgevoerd en in januari 2016 tim 1.

De namen zijn variabel en haal ik uit en andere cel, deze cel moet dus ook ergens in de formule te vinden zijn.

Het antwoord staat er toch. ????

De namen zijn variabel en haal ik uit en andere cel, deze cel moet dus ook ergens in de formule te vinden zijn.

En de naam van het blad en de cel waar het vandaan komt mogen we op gokken?

Lijkt mij een goed plan. Plaats even een voorbeeldje. En dan wel een excelbestand. Klik op Ga Geavanceerd en vervolgens op de paperclip.

Kijk eens naar een draaitabel

voorbeeld bestand

Bekijk bijlage Namen Tellen.xlsxBekijk bijlage Namen Tellen.xlsx

hier is een voorbeeld bestandje

zelf was mijn idee om te zorgen dat ik een hulpcel een letter waarde geef bij een bepaalde maand en hetzelfde doe voor de namen
bijvoordbeeld

een taak in Januari krijgt in kolom F de letter A, de vorige maand geeft B de maand daarvoor krijgt C
als een de naam achter de taak overeenkomt met cel A2 komt in kolom G een A komt deze overeen met A3 dan komt er een B etc

dan staat er uiteindelijk een combinatie van letters bijvoorbeeld AA, AB, BB etc dan zou ik alleen nog maar de combinaties hoeven te tellen

@ cobbe werkt perfect precies goed:thumb:

nog een vraagje, stel ik heb meerdere sheets waarin deze info terugkomt en ik wil het totaal optellen kan ik dan aangeven dat hij meerdere arrays pakt uit verschillende sheets?

Ik zou me toch eens echt moeten toeleggen op die draaitabellen.

dan neem ik een omweg en zet ik de formule in elke sheet neem ik daarna de som ervan
heel erg bedankt voor de hulp:d:thumb:

Ik vrees dat je een optelling moet maken van telkens dezelfde somproduct-formule maar met de verwijzing naar telkens het betreffende werkblad.

Dus: sompr.....Blad1!.... + sompr....Blad2!.... + sompr....(Blad3!....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan