In veel codes zie ik dat variabelen een eenvoudige naam krijgen en dan in de code steeds gebruikt kunnen worden (bv een langefilenaam= BESTAND en dan steeds BESTAND gebruiken. Ongeveer hetzelfde in Excel. Bepaalde reeksen of arrays krijgen een naam, die in de sheet gewoon in een formule is te gebruiken.
Nu heb ik een administratie programma gemaakt dat nu in concept redelijk werkt. Ik werk daarbij met meerdere werkbladen en sheets. Ik wil nu het geheel stroomlijnen en zoveel mogelijk dezelfde namen gebruiken. Dan kan ik een code later(over een half jaar bijv.) als ik iets wil veranderen ook sneller begrijpen. Hoe moet ik dit opzetten ?
Groeten,
Dirk
Nu heb ik een administratie programma gemaakt dat nu in concept redelijk werkt. Ik werk daarbij met meerdere werkbladen en sheets. Ik wil nu het geheel stroomlijnen en zoveel mogelijk dezelfde namen gebruiken. Dan kan ik een code later(over een half jaar bijv.) als ik iets wil veranderen ook sneller begrijpen. Hoe moet ik dit opzetten ?
Groeten,
Dirk