• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namenformat splitsen van 1 cel naar 2 cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Beste mensen,

In een groot Excelbestand (ruim 2800 regels) staan de namen genoteerd in het format:
intialen, naam en tussenvoegsel. Dit staat in 1 cel
Om dit bestadn gereed te maken voor een import in een ander systeem dient het format te worden aangepast.
De initialen moeten worden gescheiden van de achternaam (zie meegezonden bestand)

Bekijk bijlage _test voor splitsing namen.xls

Mijn vraag is nu of deze actie te automatiseren is op de een of andere wijze. Mij ontbreekt deze kennis.

Graag jullie adviezen
Alvast bedankt

Op basis van je voorbeeldje:
=LINKS(A4;VIND.SPEC(" ";A4;1)-1)
voor de voorletters
=DEEL(A4;VIND.SPEC(" ";A4;1)+1;LENGTE(A4)-VIND.SPEC(" ";A4;1))
voor de rest.

Met de functie "tekst naar kolommen" moet het lukken.

mvg Peter

Met <Tekst naar kolommen> zal het niet lukken, omdat je geen constant scheidingsteken hebt. Je splitst dan teveel, of te weinig.

Hallo

Met het voorbeeld bestandje is dit wel mogelijk. Kolom kopieren>>plakken speciaal>>waarden.
Hierna kolom B en C en D verwijderen.

Met uw oplossing is ook totaal niets mis mee.

mvg Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie input.

Ik heb echter een probleem; met "tekst naar Kolommen" krijg ik verschillende informatie in een kolom (bijvoorbeel van bij de ene regel en de achternaam bij de volgende regel)
Bekijk bijlage _test voor splitsing namen 2.xls
Kunnen jullie a.u.b. in dit bestand een werkwijze aangeven. het lukt me niet de oplossingen eerder genoemd werkend te krijgen:(

Alvast en wederom bedankt:thumb:

Bedankt allemaal,

met jullie antwoorden heb ik het voor elkaar; scheelt uren werk

Zeer, zeer bedankt

Ik had toch ook nog een voorstel tot oplossing, zonder copy/paste, zonder hulpkolom.

Cobbe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan