nare brom door de muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelhorjus

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2004
hoop dat iemand mij kan helpen.
als ik mijn muziek vanaf de pc naar de versterker afspeel dan hoor je een vervelende brom, heb dit niet op de pc speakers. rara hoe kan dit??????????
m.vr.gr. M.H.

hoogst waarschijnlijk is je pc niet goed geaard.
heb je het stekkertje lijn uit wel goed in de geluidskaart gestopt.

Zit je PC in een geaard stopcontact?
Zijn de plugjes er ver genoeg in gestoken? Want ik neem aan dat jij het via de line-out van de PC hebt gedaan met een mini jack en dan door naar 2x cinch?

heb dit al vaker geprobeerd, maakt alles niks uit, en als een pc niet geaard is aangesloten vliegen de stoppen eruit als je deze doorlust naar je versterker plus dat je pc hier niet tegen kan en onstabiel wordt, met de brom sta ik echt voor een raadsel. snap er niks van

Dan kan het ook nog een "dubbele aardlus" zijn, zoals dat heet.
Wanneer je de versteker aanraakt of de plugjes op het metaal aanraakt, stopt het dan?

nee, maakt allemaal niks uit. zou het aan de voeding kunnen liggen, of misschien aan een cooler.

hoe bedoel je eigenlijk, de plugjes op het metaal aanraakt. de jackpluggen zitten immers in de poortjes

Wanneer dat niets uitmaakt, zou het inderdaad aan de koeler of een ander apparaat kunnen liggen dat een andere ferquentie genereert.
Het is wel vreemd, want ik heb hier een complete meer kanaals studio aan m'n desktop "hangen" en een stiller systeem als dit heb ik nog niet gehad(behalve die ******fans van de CPU en Videokaart!!!!!!!).
Wat ik bedoel is dat er behalve een mengtafel en een verterker, een compleet effectenrack en microfoons in en uit de PC gaan, zonder ook maar het kleinste brommetje.
Heb je al eens een ander kabeltje geprobeerd? Het kleinste breukje in een kabeltje is al voldoende of een loslatende connector in de plug. Meestal wordt zeer onterecht gekozen voor een "huis, tuin en keuken" kabeltje, met allerlei misere naderhand.

Succes,
Fonz

En vertel dan straks meteen even hoe je de boel precies hebt aangesloten.
Dus vanaf line out van PC naar ?

Fonz

gewoon line out "een naar twee"en dan gewoon jackplug dubbele audio kabel naar de aux van men versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan