NAS- Aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Beste helpmij.nl,

Gezien ik laatst geïnformeerd heb naar de kosten van een dedicated server, waarbij bleek dat dit nog wat te duur was voor mij ( en dan vooral het bedrag per maand), ben ik iets minder extreem gaan kijken. Ik kwam uit op een vps. Dit bleek een goede oplossing voor als ik de meer professionele websites ging bouwen. Helaas ben ik een opslag-fanaat en ben ik inmiddels bijna door m'n 2de externe hd heen. Ook wil ik nog steeds een eigen server hebben die ik ieder moment van de dag kan bereiken. Dus toen kwam ik op NAS.

Helaas zijn er wel zo verschrikkelijk veel typen en dingen om op te letten dat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie.

Vroeg me af of iemand met me mee kon zoeken?

Wish list:

- FTP - toegang ( met gebruiker-aanmaak mogelijkheden, zoals in bijvoorbeeld filezilla)
- Overal bereikbaar ( ik koop waarschijnlijk een domein voor de NAS, zodat deze makkelijker beschikbaar is.
- Liefst meer als 1 bay, ivm uitbreidings mogelijkheden.
-
Zou leuk zijn als 'ie beschikt over:
-Streamen van videos / muziek zou leuk zijn
-eSATA aansluiting, zodat ik ook altijd bij me sata-externe HD kan.
- usb aansluiting, voor me 2de externe hd

Vragen over NAS:
- Kan ik bv. in een 1 bay NAS, af en toe wisselen van HD? Gaan er dan geen gegevens verloren?

- Hoeveel Watt/ KwH verbruikt een NAS ongeveer?

Groetjes en alvast bedankt,

Simolokid

Nas

Ik zou als ik jou was naar een Synologie NAS kijken, heel erg veel keuze, en zelfs in de goedkopere modellen (met bijv. 1 bay) nog steeds enorm veel mogelijkheden. Wij hebben een nas met 1 bay, met USB poort, iTunes server, en nog heel veel meer (de DS109j)...

mr32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan