NAS achter 2 Routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

salari5

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Hallo, ik heb een vraag.

Wij hebben sinds kort de nieuwe ziggo modem/router combinatie van Ubee ontvangen, hij gebruikten altijd onze NAS, deze was veel in gebruik, maar aangezien we nu inzien hoe handig hij is wou ik hem opnieuw aansluiten.

Onze netwerksituatie is: Zie bijlage NEtwerk.png

Ik wil de nas op alle computers, en de PS3 kunnen zien, en kunnen delen. Maar als ik de NAS op de UBEE aansluit, kan geen van de op de UBEE aangesloten computers (LAPTOP 1) ik heb toen op internet gezocht, en moest een static lease doen, en de NAS Forwarden, de NAS was toen zichbaar op de laptop 1 en kon in de nas kijken, maar de computers aangesloten op de Linksys, konden hem, niet vinden. Weet iemand hoe ik alles moet aansluiten, en wat ik eventueel moet doen met IP ADressen, Forwareden, DHCP. Ik ben nieuw met netwerken, dus help please!

Als je de nas op de ubee aansluit en laptop 1 hem kan zien werk het in de meterkast maar op zolder heb je nog een router staan met een DHCP server. Die laat het verkeer van de nas niet door.
Je moet dus de DCHP van de linksys router uitzetten en de kabel van beneden in poort 1 doen. zo wordt de linksys als draadloze en bekabelde switch gebruikt.

Als je de nas op de ubee aansluit en laptop 1 hem kan zien werk het in de meterkast maar op zolder heb je nog een router staan met een DHCP server. Die laat het verkeer van de nas niet door.
Je moet dus de DCHP van de linksys router uitzetten en de kabel van beneden in poort 1 doen. zo wordt de linksys als draadloze en bekabelde switch gebruikt.

Okee, alvast heel erg bedankt voor je reactie, ik heb het vandaag erg druk. Ik ga het morgen even proberen, dan laat ik het weten. M.V.G Steven

Dat is mogelijk via een VPN-server (op je router is het handigst)

Ik zou die Linksys gewoon vervangen voor een switch. Ben je sneller klaar en een switch kost niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan