Nas achter 2 routers

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Ik heb recent een ds213j van synology gekocht.
De situatie.
Ik heb onder 1 modem met 1 router eraan.
aan deze router (router1)
zit een modem.

Ook zit er aan deze router nog een router (router2) die ik boven gebruik.
Omdat ik meestal boven zit wil ik hier ook toegang tot de nas.

Dit gaat als ik het ip adres invoer.
Echter met synology assistant vindt hij de server niet.

Ik denk dat ik moet port forwarden. dit is wat ik op andere sites lees.
Echter ik heb geen idee hoe dit werkt. onder zit een tp-link wr1043nd deze moet ik dus instellen.

Kan iemand mij helpen of een uitleg geven?

Heb je de routerfunctionaliteit boven ook nodig? Liefst ga je niet spelen met router na router, maar plaats je de tweede router als "switch" achter de eerste.

Tenzij je echt 2 gescheiden netwerken wil bouwen met eigen adres ranges en instellingen raad ik aan voor 1 netwerk te gaan met daarin een "master" router en een "slave" router die geen eigen functionaliteiten toevoegt.

Ok maar ik heb geen zin om een nieuwe te kopen, dat vindt ik sonde. maar ik kan geen optie vinden om de 2e als een accespoint o.i.d. in te stellen (draadloos dus geen switch)

tweede router verbinden met de eerste router via een van de LAN ingangen ipv de WAN ingang, Dat is in principe alles.

Vervolgens wel de tweede router vertellen geen DHCP en DNS te doen.

Stappen:

- noteer het adres van de hoofdrouter (meestal 192.168.1.1 of 192.168.0.1)
- log in op de tweede router en zet de DHCP server uit op de tweede router (afhankelijk van merk)
- geef de tweede router een vrij vast ipadres in dezelfde range (bijv 192.168.0.2 of 192.168.1.2)
- prik de kabel die van de eerste router komt om van de WAN poort naar een LAN poort.

Laatst bewerkt:
- prik de kabel van de eerste router om van de WAN poort naar een LAN poort

Die kabel zit in de wan poort van de modem voor internet..

Ik bedoel daar de kabel van de eerste router naar de tweede. de eerste router hoef je in principe helemaal niet aan te komen

Ik krijg het ip niet gewijzigd na het uitschakelen van dhcp. zegt steeds wan conflict

Kun je wat beter omschrijven wat je probeert te doen en wanneer dit gebeurt. welk ip-adres probeer je toe te wijzen? Is dit ip-adres niet in gebruik door een ander apparaat in je netwerk? Probeer het anders even zonder de kabel naar de eerste router

Het is gelukt om in te stellen, router 1 192.168.1.1 router 2 192.168.1.2 ben verbonden maar geen internet verbinding meer en kan ook niet meer op de router komen.

krijg je nu wel een ipadres boven? Als het goed is krijg je nu een 192.168.0.x adres boven. Je hebt de WAN poort boven niet meer in gebruik en een LAN poort gebruikt?

Klinkt namelijk alsof je nog niet in de jusite IP range zit

Ik heb de wanpoort boven nooit in gebruik gehad, alleen de lan poort.

Laat, het is uiteindelijk gelukt, maar hoe kan ik de router boven benaderen (de gui) http://sitecom.router via een browser werkt niet in ieder geval.
Ze hebben ook allebei een andere naam, is het mogelijk dat ik het zo instel dat er maar een naam te zien is en de router boven als verlenging van router 1 werkt?

Je moet dat via het IP adres doen. "sitecom.router" werkt alleen via DNS poisoning en daar de router boven geen DNS meer doet kan hij de DNS route niet beïnvloeden.

Dat is wel vreemd. Weet je zeker dat je het juiste ip-adres nog weet? Nu weet ik niet of deze router een specifiek probleem heeft hiermee, maar bij DLINK en netgear routers kun je met het IP gewoon op de router via de LAN poort.

Dat is wel vreemd. Weet je zeker dat je het juiste ip-adres nog weet? Nu weet ik niet of deze router een specifiek probleem heeft hiermee, maar bij DLINK en netgear routers kun je met het IP gewoon op de router via de LAN poort.

Nee dat weet ik niet zeker helaas.

Je kunt altijd een factory reset uitvoeren en de stappen opnieuw doorlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan