NAS bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Hallo,

Ik heb een domeinnaam met wat hostingruimte, maar te weinig om al m'n foto's op kwijt te kunnen. Het liefst host ik de foto's dan ook thuis op een soort van Webserver.

Nu heb ik recentelijk een NAS gekocht (Conceptronic CHD3NET) en volgens mij kan ik deze gebruiken om een deel daarvan te gebruiken om foto-galleries op te zetten en vanaf de website daar naartoe te linken.

Heb de NAS in mijn netwerk gehangen (netwerk bestaat verder uit een Sitecom WL-114 router) Hij krijgt een statisch IP-nummer (192.168.123.XXX). Vervolgens heb ik op de router poort 80 geforward naar dit IP-adres.

Als ik nu via m'n browser m'n WAN IP-adres (externe IP) intik kom ik op de inlogpagina van de NAS (en kan vervolgens ook inloggen) maar daar heb ik natuurlijk nog niet veel aan.... (maar de forwarding doet het dan dus....toch?)

Daar loop ik nu vast. Ik weet niet wat ik moet of kan doen om een daadwerklijke bestandslokatie op de NAS te ontsluiten?? Ik heb een aantal 'shares' aangemaakt (via de ingebouwde SMB-server) waarvan ik er dus één wil ontsluiten.

Heeft iemand tips of linkjes naar informatie waamee ik weer wat verder kan komen??
Ben verder ook maar een leek, dus straf me ook maar af als ik wat ik wil hélemaal niet kan!

Alvast onwijs bedankt!

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan