petje11
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2002
Helaas is 1 van mijn schijven in mijn NAS gecrashed. Ook helaas is dat ik hem in stripe had staan. Nu heb ik in mijn NAS al 2 nieuwe schijven. Gelijk maar in mirror. En 4x zo groot. (Ik had een beetje ruimte gebrek, vandaar ook de stripe)
Maar ik wil graag proberen om nog wat data te redden. (de belangrijkste data had ik(gelukkig) in een backup)
Ik heb de twee oude schijven in mijn PC gezet. Het bios herkend ze en zet ze weer in raid.
Uiteraard kan ik ze in windows niet benaderen want ze zijn geformatteerd in EXT3.
Nu ben ik aan het proberen om ze met een Ubuntu Livecd te benaderen, maar het lijkt alsof die erop vastloopt.
Ik krijg eerst een mooi scherm met onderin een toetsenbord en een poppetje, daarna een zwart scherm met een knipperende cursor, vervolgens verdwijnt de cursor en hou ik een leeg zwart scherm over.
Hierna kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurt niks meer.
Oh ja, tussendoor vliegt nog een scherm met heel kort: found something .
Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe nu verder?
Het is wel niet echt belangrijk, de data die er nog opstaat, maar anders ben ik weer zoveel aan het downloaden. (Meer dan 500GB)
Alvast bedankt.
Maar ik wil graag proberen om nog wat data te redden. (de belangrijkste data had ik(gelukkig) in een backup)
Ik heb de twee oude schijven in mijn PC gezet. Het bios herkend ze en zet ze weer in raid.
Uiteraard kan ik ze in windows niet benaderen want ze zijn geformatteerd in EXT3.
Nu ben ik aan het proberen om ze met een Ubuntu Livecd te benaderen, maar het lijkt alsof die erop vastloopt.
Ik krijg eerst een mooi scherm met onderin een toetsenbord en een poppetje, daarna een zwart scherm met een knipperende cursor, vervolgens verdwijnt de cursor en hou ik een leeg zwart scherm over.
Hierna kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurt niks meer.
Oh ja, tussendoor vliegt nog een scherm met heel kort: found something .
Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe nu verder?
Het is wel niet echt belangrijk, de data die er nog opstaat, maar anders ben ik weer zoveel aan het downloaden. (Meer dan 500GB)
Alvast bedankt.