NAS HDD slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchpc

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2009
Hallo,

wat is nu eigenlijk het beste. De hdd van mijn NAS in slaapstand zetten na een bepaalde tijd of aanlaten?

b.v.d

In de slaapstand zullen de hardeschijven ook deels uitgeschakeld worden dit voorkomt in ieder geval onnodige slijtage aan de hardware.
De NAS zal ook minder stroom verbruiken dus ik adviseer wel om de slaapstand te gebruiken.

en na hoelang mot hij dan in slaapstand gaan? wat is het beste? Momenteel werkt de slaapstand funtie op mijn Synology nas niet. enig idee?

Je zou kunnen instellen dat hij na uur niet in gebruik in slaapstand gaat.
Dat het niet werkt komt misschien doordat er nog activiteit is met de NAS. Controleer dit eens.

Dit heb ik gecontroleerd. maar gaat nog niet in slaapstand, maar als ik de netwerkkabel eruit trek gaat hij wel in slaapstand. Wat kan nu het probleem zijn?

Doordat je de kabel uit de NAS haalt is er geen verbinding meer dus zoals ik al zei werkt de slaapstand niet omdat er nog activiteit is met de NAS.
Gebruik je backup software die in verbinding staat met de NAS?

Ik denk dat je dit beter even kunt navragen op het ondersteuningsforum van Synology die weten er vast meer over.

maar daarzeggen ze juist dat het beter is om de hdd aan te laten?

Even gelezen en eecht duidelijk antwoord is daar ook niet, misschien heeft het wel te maken met.
Dat kan liggen aan een instelling van de HD zelf. Bij sommige HD's is dat niet altijd ingeschakeld. Heeft ook weer z'n voor- en nadelen. Ik beheer o.a. een Qnap en die staat al 3 jaar 24/24 aan en ik vermoed dat die HD's ook niet insleepmode gaan. Draait perfect (afkloppen) en geen centje pijn.

ja dat kan, maar voorheen deed hij het wel gewoon, en nu ineens niet meer. moet ik anders de HDD de hele dag aanlaten, en dan rond een uur of 11 savonds de NAS uitzetten en om 6 uur weer aan?

@mitchpc,

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet hoort hier even beter thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan