NAS home media store instaleren op mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

trias

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hallo allemaal, ik probeer een NAS van het merk conceptronic in mijn bedrade netwerk te zetten, maar ik kan niet op de pagina van de nas komen om hem te configureren.
Er zit bij de nas een instalatie cd met de mogelijkheid om het ipadres van de nas te vinden, maar daar kan ik dan vervolgens niet op komen, server timeout krijg ik dan.
Mijn router is een wrt54g van linksis op de router zijn bedraad aangesloten: 2 pc's (1 met xp en één met windows 7 ) en één laptop (windows 7) en natuurlijk de nas.

Wie kan mij helpen??????????

Hi,

Ik heb zelf een Synology maar dat zal niet echt heel anders zijn...

Alle netwerk apparaten moeten in het zelfde subnet staan. Vaak is dat 192.168.1.x waar de x een waarde kan hebben tussen 1 (soms 0) en 254, maar het kan ook een heel ander subnet zijn (192.168.y.x maf waarbij de x en de y een waarde tussen 1 en 254 kunnen hebben, maar er zijn heel andere subnetten zoals 10.0.0.x en meer. Ik ga hier echter maar uit van 192.168.y.x).
Meestal zijn de gereserveerde adressen hierin de 0 of 1 of 254 voor de router. Maar dat kan ook een ander adres zijn.

Op de router - en alleen daar - moet de optie DHCP aan staan. Dit laat de router automatisch een ip adres uitdelen in het netwerk.

Als je een apparaat aansluit dat zelf al een ander adres heeft ingesteld af fabriek zul je dat eerst moeten veranderen. Kijk dus eerst in je meegeleverde documentatie, daar moet wat over in staan!
Ik had eens een manageble switch gekocht die op 192.168.0.254 stond.
Daar moest ik eerst de 0 in een 1 veranderen (192.168.1.254) voordat ik hem in het netwerk kon zien. Dat kan alleen maar door 1 pc los te koppelen en aan die pc alleen de switch te koppelen. Op de pc dan eerst naar het subnet van de router zodat ik hem kon zien, kon ik det subnet aanpassen, dan de pc weer terug gezet en alles weer in het netwerk aangesloten, waarna ik de swithc pas kon gebruiken.

Misschien is dit bij jou ook zo, zeker de moeite waard om te checken.

Pas als je het ip adres weet kun je hem pingen om ff te checken of hij echt in je netwerk staat!

suc6

Laatst bewerkt:
kijk even in je router

windowsxp:
start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig

windows7
windows logo links onder --> cmd --> ipconfig

hier zie je standaard gateway typ dit in je browser in
wachtwoord en gebruikers naam zijn meestal admin

hier moet je ergens zoeken naar DHCP client list
(dit zit ergens verstopt in 1 van de menu,s)

daar vind je alle ip adressen die je router geeft :) ook die van de nas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan