NAS krijgt max 100mbps vanuit de router. Hoe komt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Is er een programma om de verbinding tussen pc en router te meten?

Ik vraag dit omdat mijn NAS niet meer dan 100Mbps van de router krijgt

Hallo

Als je NAS verbonden is met normale LAN kabels dan is het maximale wat de kabel kan doorgeven 100mb. Ook de meeste NAS voor thuis kunnen niet veel meer aan, en in bijna geen enkel geval zal dit ook nodig zijn. Waarom heb jij meer nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik niet tegelijk video kan streamen en een bestand naar de NAS kan uploaden zonder dat het beeld schokkerig wordt.
Volgens Synology forum zou er een verbinding van 1000Mbps moeten zijn om HD films te kunnen streamen.

En om niet gelijk een nieuw modem te willen kopen met GB poorten wil ik kijken hoe snel de huidige poort(en) is

Ik heb de DS 414, deze redt het op een of andere manier dus niet.

Maar bedankt voor de link, ga er vanavond eens mee aan de slag.

Hou rekening dat je voor gigabit ethernet alle 8 draadjes moeten zijn aangesloten in de stekkers. Mijn modem heeft gigabit aansluiting, mijn hub ook, alleen de AP heeft maar 100Mbps.

Net even bij Mycom binnen gelopen en naar een vergelijkbare router van Sitecom gekeken, deze had 4 poorten van 100Mbps.
Mijn router ( 6 jaar oud ) ziet er nagenoeg hetzelfde uit.
Ga dan waarschijnlijk van de week maar de Sitecom X8 halen

Mijn Fritz!Box heeft er wel gigabit aansluitingen...

In feite kan je ook je computers aan een gigabit hub hangen en maar met een LAN kabel verbinden met het modem. Is misschien goedkoper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan