NAS mailserver ontvangt geen externe mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

SONNNNN3

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hoi Allen,

Ik maak thuis gebruik van een Qnap TS212 NAS en ik probeer daarmee een mailserver op te zetten dmv xDove. Nu gaat het versturen via de mailserver(NAS) wel goed, alleen het ontvangen van externe mail lukt maar niet... Wanneer ik intern een mail naar een andere user van de mailserver stuur gaat dit perfect, alleen wanneer ik vanaf mijn werkmail/prive mail iets probeer te sturen naar het mailadres komt er niks binnen.

Ik heb in de router alles al doorgezet zoals de mailserver dat graag wilt, maar hij blijft maar niet aankomen...

Hoop dat jullie kunnen helpen,

Gr Sonny

Dat klopt ook, de standaard email poorten (25, 110, 143) zijn bijna altijd gesloten door de provider. Dit voorkomt dat iedere gebruiker zijn eigen mailserver gaat draaien en op die manier spam kan versturen via het netwerk van de provider. Soms kun je een mail server laten werken door eenvoudig de port te veranderen naar een not-well-known port, dat zijn de poortnummers boven de 1024, maar dat werkt lang niet altijd. Mocht je toch je eigen mail server willen laten draaien op de standaard manier dan kun je overwegen een zakelijk internet abonnement te nemen.

Ik heb de poorten al doorverwezen naar 50110 ipv 110... Sowieso staat POP3 ook gewoon open bij UPC waardoor het wel zou moeten werken... Ik kan nl wel mail sturen maar geen mail ontvangen. Dat maakt het verhaal heeeeel raar.

Ik kan nl wel mail sturen maar geen mail ontvangen. Dat maakt het verhaal heeeeel raar.

Dat klopt ook, de POP is sowieso geblokkeerd en bij SMTP alleen het inkomende verkeer. Lucky you dat SMTP uitgaand niet geblokkeerd is.

Dit probleem is opgelost :) Bleek dat het verkeerd in mijn router stond... verkeerd om -_-''

Dan mag je geluk hebben met die provider, meestal is dit niet mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan