NAS met openbare en beveiligde mappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Weazl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Beste Lezer,

Ik heb een (Buffalo) NAS met 2 harde schijven, wel mirror aan elkaar staan als backup, aan het netwerk hangen. Aan het netwerk hangen 8 pc/laptops.
Nu wil ik op schijf 1: "openbare mappen"; die toegankelijk zijn voor alle leden die toegevoegd zijn aan de NAS ledenlijst. (is al voltooid, maar.........)Daarnaast wil ik voor elke gebruiker een beveiligde mappen, waar hun personlijke gegevens in worden gebackuped en het back uppen het liefst zo veel mogelijk automatisch..... want enkele collega's zijn niet bepaald handig in de omgang met computers.

Is hier een oplossing voor?

MVG Sven.

als het goed is kun je in de website van de nas zelf dit soort dingen instellen
je moet dan het IP adress van je NAS in IE explorer type
dan moet je wachtoord etc invullen

en zoek daar dan even rond

Beste Firestorm,

De optie was inderdaad verborgen in de software van de NAS zelf onder `folder`.
Ik heb nu voor iedereen een gebruiksprofiel aangemaakt met toegang tot hun eigen folder. (soort van Shared folder en toegangs- en gebruikersbeperkingen)
Voor het gemak heb ik op ieders eigen pc of laptop deze folder toegevoegd met een nieuwe schijfletter.
Nu ziet de desbetreffende persoon bij computer een 3e map/schijf vermeld staan.
Het backuppen gaat nog niet lekker, dit doordat W7 home premium geen netwerklokatie ondersteund en als deze wel wordt ondersteund er een totale backup wodrt gemaakt wat veel te lang duurd.
Dus ben ik van plan om Robocopy (standaard bij elke W7 en Vista meegeleverd ongeacht de versie) te gaan gebruiken........ dit omdat het ook de mogelijkheid heeft om alleen vernieuwde bestanden te backuppen.
Maar me code werkt nog niet...... wat doe ik fout????

Robocopy "C:\Users\Mijn Naam" "Z:\BackUp" /MIR /En /ZB /SEC /SECFIX /IT /REG /XA:SH /XD AppData /XJD /R:5 /W:15 /V /NP /LOG+:"Z:\BackUp\Backup.log"

MVG Sven.

robocopy heb ik nog nooit gebruikt en kan je hiermee helaas niet helpen.
hopenlijk kan iemand anders dat wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan