NAS niet verbindbaar met nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

DriverX

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Hoi,

Ik heb een nieuwe router gekocht, maar nu krijg ik geen verbinding met mijn LG-NAS.
In de router bij DHCP, staat wel het IP en Mac adres van de NAS.
maar als ik bij mijn netwerk in de pc kijkt, ziet ik geen nas staan dit was bij de andere router wel zo.

a. Zijn er in het thuisnetwerk pc's (of andere apparaten) die een vast ip-adres hebben? Indien ja, dan kan er een ip-conflict zijn gecreëerd (oftewel 1 apparaat heeft hetzelfde ip-adres dat de NAS via DHCP toegediend heeft gekregen).
b. Heb je een router toegevoegd op je thuisnetwerk of heb je een bestaande router vervangen op je thuisnetwerk?
c. Welke router had je en welke heb je nu? En zijn alle pc's etc. op die ene router aangesloten (bedraad of draadloos)?
d. Indien alle apparaten op het thuisnetwerk via DHCP een ip-adres krijgen momenteel, probeer eens het volgende:
1. Achterhaal het toegekende ip-adres van de NAS (bijv. in de DHCP tabel waar je het in je posting over had).
2. Vul dat ip-adres van 1. in in het Uitvoeren vakje, met twee keer '\' ervoor en druk op OK. Voorbeeld: Stel dat de NAS 192.168.1.33 als ip-adres heeft, dan in het Uitvoeren vakje ([Windows-toets]r toetscombinatie) het volgende invullen en op OK drukken:
\\192.168.1.33
Verder is het natuurlijk zinvol (als die NAS een web-interface heeft) om te kijken of je via je webbrowser en dat ip-adres van 1. bij de configuratie van de NAS kunt komen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Weet het niet meer, heb de oude router weer aangesloten en deze gereset naar fabrieksinstellingen in de hoop dat ik deze snel weer aan de gang zou kijgen.
Dat is dus niet het geval, (jammer) maar ik heb wel de firmware geupdate en heb nu een betere verbinding met de draadloze laptop.
Kan ik teminse grote bestanden uitwisselen.
De NAS heb ik nog niet verbonden. Het apparaat wordt maar niet gezien in het netwerk.
Is hiet een methode voor? een setup? of gewoon handmatig instellen in de router? en op welke tab van de router moet dat dan.
Zie in de router door al die tabbladeren het bos niet meer.
Heeb trouwens een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router.

Gewoon maar eens per gegeven tip aangeven wat eruit kwam of antwoorden geven. Met je zojuist gegeven antwoord kan niemand iets.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan