NAS of Homeserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenvg93

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
ik wil binnenkort nieuwe opslag voor me films series foto muziek en degelijk kopen.
Alleen twijfel ik tussen een NAS en een (home)server.
De media wordt gestreamt naar me mediaspelers, ipad en smartphone.

NAS is goedkoper maar een home server kan je makkelijker uitbreiden en je kan er makkelijker toepassingen op installeren.

Voor de Server heb ik me oog laten vallen op de HP Proliant Microserver N40L

Hangt van het type NAS af qua toepassingen.

Op mijn Netgear ReadyNAS Ultra 6 draait Plex prima, die streamt naar mijn Mac Mini, iPad en iPhone zonder problemen.

Downloaden doe ik wel via mijn computer maar eventueel zijn er ook wel torrent, usenet en FTP applicaties beschikbaar die je gewoon op de NAS kunt instellen.

en niet te vergeten het stroomgebruik van een nas is veel minder dan een server...

Ik heb zelf een Thecus N4200 PRO met alle functies erin voor streaming van TV e.d. en werkt goed.
Ook is hij zuiniger dan een server en maakt minder lawaai en geeft veel minder warmte af en hoeft ook minder te koelen dus.... En natuurlijk lekker compact zonder toetsenbord en muis en scherm e.d.

Koop een wat uitgebreidere NAS met 2 schijven van 1 of 2 TB zodat je hem in RAID1 kan zetten zodat je data ook veilig is dan kun je er in ieder geval lekker mee voorruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan