NAS of mediaspeler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjorritz

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Goedemiddag,

Om mijn mediagebeuren te upgraden ben ik op zoek naar een goede mediaspeler. Door de vele verschillende mogelijkheden en mijn gebrek aan expertise op dit gebied zie ik door de bomen het bos niet meer.

De situatie nu:
Momenteel heb ik een HDMI kabel van de computer naar de televisie lopen en een kabel voor het geluid naar home cinema set. Ik gebruik de televisie zeg maar als tweede beeldscherm. Omdat de computer uit de woonkamer moet, ben ik op zoek naar een oplossing.

Gewenste situatie:
Nou werd mij laatst verteld over een Raspberry Pi en een losse NAS. Dit zou je eventueel dan kunnen koppelen aan SABnzb en IMDB waardoor films en series automatisch opgehaald worden. Dit klinkt mij als muziek in de oren maar omdat ik hier totaal geen verstand van heb is alle hulp welkom.

Een andere optie zou zijn om een mediaspeler met harde schijf aan te schaffen. Heeft een dergelijk apparaat dezelfde mogelijkheden als hierboven beschreven?

Mijn vragen zijn:
Wat is aan te raden qua systeem een NAS met Raspberry of mediaspeler met harde schijf los of ingebouwd?
Welk merk danwel systeem is dan aan te bevelen?
Hoe zit je eventueel met de Raspberry qua geluid en afstandbediening?

Graag ontvang ik hier advies over. Alvast bedankt.

Heb zelf thuis een Netgear ReadyNAS Ultra 6 staan in combinatie met een Raspberry Pi.

Op de Pi heb ik XBMC geïnstalleerd die via het netwerk de mappen van de NAS in de gaten houdt voor films en series.
Het downloaden doe ik via een Mac Mini met SabNZBd, CouchPotato en Sickbeard. Al deze programma's zouden in theorie ook op de NAS geïnstalleerd kunnen worden volgens mij.

De Pi heb ik via de HDMI-poort op mijn TV aangesloten, via de CEC-adapter van XBMC kan ik hem gewoon bedienen met de afstandsbediening van de TV.

De situatie zoals je hem nu hebt met een kabel voor video naar de TV en een kabel voor geluid naar de Home Cinema gaat met een Pi (en wellicht zelfs niet met een mediaspeler) niet lukken denk ik.

Tenzij je natuurlijk een reciever in je Home Cinema hebt zitten waardoor je de TV op de output van je reciever zet en de Pi op een input-poort.

Beste Tha Devil,

Dank voor je reactie. Heb ondertussen een Raspberry pi aangeschaft, maar over de NAS twijfel ik nog. ZIjn er bepaalde specificaties waar een NAS aan moet voldoen om SABnzb en IMDB te koppelen waardoor films en series automatisch opgehaald worden?

Ik hoor het graag.

Groet

Laatst bewerkt door een moderator:
SabNZBd is enkel een newsreader, die doet niks met IMDb (voor zover ik weet)

Daarvoor zijn tooltjes zoals CouchPotato (voor films) en Sickbeard (voor series) die periodiek usenet afspeuren en zoekresultaten kunnen doorsturen naar SabNZBd.

De NAS moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om programma's te kunnen installeren, als je er een op het oog hebt kun je vast wel op internet achterhalen of de gewenste programma's er op kunnen draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan