NAS of Server? Premiere Pro CS6 video monteren op afstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintilla

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
217
Situatie:
Nu werd voorheen met de oude computers (Core Duo en Premiere 2.0) rechtstreeks gewerkt met een Iomega StorCenter ix2-200. Maar met de nieuwe systemen (i7 4770 en Premiere Pro CS6) kan het apparaat het allemaal niet meer aan.

Wat voor iets moet ik kopen zodat ik met twee computers op het zelfde moment beeldmateriaal kan monteren, dus bezig zijn met een project op de externe plek.

Dus zijn er NAS merken die het wel aankunnen wat ik wil of moet ik echt gaan kijken naar een Server?

De externe opslag is puur voor het maken, werken en opslaan van een project. En het eindresultaat renderen gebeurd op de computer zelf.




Ligt een gigabit verbinding tussen met een gigabit switch van cisco.
Apparaat zelf word vrij warm omdat het intensief gebruikt word.

Per computer ligt het schrijven denk ik rond de 30MB/s en max 60MB/s.
En en project kan 20GB zijn wat heen en weer word gepompt zeg maar.
Het apparaat zelf heeft een 1000Mbps dus hou zou in prensiepe 125MB/s aan kunnen. Maar schrijf snelheid van die hardeschijf is ofcourse niet zo snel. Nu lees ik in reviews dat ze max maar 41MB/s halen.

Dus wat zou ik nu het beste kunnen kopen? Het moet extern kunnen staan omdat als ik op set 1 heb gemaakt en bijvoorbeeld set 1 bezet is kan ik op set 2 er verder mee gaan.
 
NAS of server maakt niet uit, want het gaat in feite om de doorvoersnelheid van de data. Je netwerk zit al op 1GB dus dat is prima. Dan zou ik eens kijken naar een Synology NAS. Bijv. de DS 412+. Zet de 4 schijven in RAID 0 en je hebt een meer dan prima performance. Eventueel kun je de snelheid nog verbeteren door de volumes te koppelen via iScsi. Alleen dan wordt het overschakelen tussen de 2 werkplekken lastiger.

Opgave van de fabrikant -> http://www.synology.nl/products/performance.php?lang=us#tabs-3 (test is wel met een RAID 5 setup dus performance kan nog beter)
 
Nu stel ik even maar een snelle vraag, heb zelf nog niet opgezocht.

Is z'n nas server zo geavanseerd dat ik bijvoorbeeld 2x 1TB elk via een lanpoort kan benaderen, en dat 2x 1TB een backup maakt van de andere twee.
Geen raid 0, want dat is dan niet nodig, dat je 1 hdd op 1 lanpoort hebt zitten met data weg schrijven.
 
Nee zo werkt dat niet bij een NAS (of welke server dan ook). Zou zo snel ook geen praktische toepassing weten om dit te willen, tenzij je 100% zeker weet dat je dataverkeer ten alle tijden precies gelijk verdeeld is over de 2 kanalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan