NAS oplossing

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Goeiemiddag,

Ik wilde de afgelopen weken 2 dingen. Een eigen servertje en een externe hdd. Aangezien ik die wensen helemaal los vanelkaar zag, had ik er nooit aangedacht dat het ook in 1 kon! Bij de makro zag ik dat de NetStore 3500 van Packerd Bell in de aanbieding was. Eeen 500GB ftp schijf voor ongeveer 160 euro dacht ik. Nu ben ik een beetje gaan rond neuzen en zie dat veel mensen problemen hebben met zulke schijven. Met name de snelheid is om te huilen via de ethernet en van buitenaf kan niemand zijn schijf bereiken.
Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, maar ik vind het heel moeielijk om iets te vinden wat wil van afstand bereikbaar is (wel veilig, de NetStore 3500 kan niet beveiligd worden las ik) en wat snel is.
Nu las ik ook iets over een NAS schijf (ook 500GB) met een 1000Mbps ethernetaansluiting. Dat lijkt natuurlijk ergens op, alleen als het netwerk een 10/100Mbps netwerk is, heb je dan wel wat aan die 1000Mbps? In netwerk 2 computers (splinternieuw, uit nov) dus misschien dat die het aan kunnen, maar het modem is nog een lekker ouderwetse thompson speedtouch (5100 serie dacht ik??).

Wie weet of het uberhaupt mogelijk is om een snelle nas oplossing te krijgen? En of het dan idd beveiligd bereikbaar is van buitenaf?

Met vriendelijke groet!

hmm is er misschien een iets simpelere oplossing die in de meterkast gaat passen?:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan