NAS - prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
We hebben een Buffalo NAS (LS-WXL16B). Een te verwijderen bestand wordt door de NAS geplaatst in de map \trashbox.
We willen echter dat deze rechtstreeks in de Recycle Bin van Windows terecht komt. Hoe kan ik dat instellen?

Dus het is, als ik het goed begrijp, de bedoeling dat wanneer er 2 computers verbinding hebben met de NAS en beiden een bestand verwijderen bestand 1 op computer 1 in de Prullenbak verschijnt en bestand 2 in die van computer 2?

Volgens mij gaat dat lastig worden omdat het bestand op het filesystem van de NAS draait.

Daar heb je volgens mij wel een punt. Maar hoe zit het dan met een bestand op een USB-stick (aangesloten op computer 1)?
Als het niet mogelijk is, dan houd ik het maar zo...

Netwerkbestanden verschijnen nooit in de Windows prullenmand, dus ook niet die op een NAS staan. Het is al een (voor jou) gunstig iets dat de NAS zelf een eigen prullenbak heeft; stel dat je verbind met een gedeelde map op een Windows server dan heb je dat niet eens. [Soms kun je een bestand op een Windows server nog wel terughalen, maar daar worden andere methodes voor gebruikt, zoals Vorige versies.]

Als je een map deelt op computer1 (bijv. op een USB stick) en je gooit vanaf computer2 daar bestanden weg dan zijn ze NIET in computer1 in de Prullenbak en ook niet in computer2 (zie paragraaf hier boven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan