Nas server doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacul10002

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Hallo,

Een keer toen viel mijn internet steeds weg, ik kon niks anders meer doen dan router opnieuw configureren ik heb ook een nas server die altijd standaard aangesloten is. paar dagen later wou ik iets op mijn nas doen tot mijn verbazing deed ie het niet hij gaf dit aan op de foto kun je het zienNaamloos.jpg help me alsjeblieft zo snel mogelijk

heb je de nas wel weer toegevoegd in jou netwerk.

Hi,
Je weet dus niet meer hoe je de nas de eerste keer werkend hebt gekregen? Hmm volgende keer msg toch maar opschrijven voor het geval dat... ;-)
In het algemeen is de router de "beheerder" van het netwerk; hij deelt de (ip) adressen uit. Je kan dat aangeven in de setup. Meestal geef je daar ook aan welk deel van de beschikbare (254) adressen vrij te gebruiken zijn, en welk deel niet.
Een nas moet altijd een vast ip adres hebben. Dit kan je opgeven in de setup van een nas, en als je kiest voor een adres dat niet vrij is dan houdt de nas altijd zijn eigen ip adres.
Kennelijk is dat nu niet goed gegaan.
Ga in de setup van je router eens kijken welke adressen niet vrij zijn (vaak de eerste 10 en/of de laatste . . 50?), dan weet je ook in welk bereik je kan kijken voor de verstopte nas.
In mijn router kan ik ook de aangesloten apparaten (hun ip adres) zien. Als dat bij jou ook zo is dan kun je misschien afleiden welke bij jouw nas hoort.
Gewoon proberen en vaak kun je dan alsnog inloggen en het adres van je nas veranderen en vastzetten.
Kun je niets zien dan kun je met een ip scanner je netwerk (de aangesloten apparaten) "in kaart brengen" zodat je weer wat gerichter kan proberen in te loggen = = =
Succes!

hallo

fijn dat je zo snel reageert helaas heb ik geen verstand van routers hoe je moet portforwarden en al die meuk zou je mijn willen uitleggen wat ik moet doen om dit te fixen
dankjewel alvast

En over welke router praten we dan? De router van je provider? Want daar steek je de NAS in.
Daarom, even wat meer info als we je goed willen helpen.

Bij een NAS hoef je geen port te vorwarden. Je steekt de kabel in je router van je provider en uiteraard de stekker in het stopcontact, ga daarna naar het ip adres van je router, zie handleiding die je gekregen hebt.
Daar kan je bij apparaten of hoe het daar ook heet, kijken of hij wordt herkend.
Zo niet, sluit hem dan even af en start hem weer op (de NAS wel te verstaan).

Of kijk hier: http://support.linksys.com/nl-eu/support/linksys

of zoek een handleiding op het internet als je deze niet meer hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan