NAS SERVER DUAL BAY niet bereikbaar na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbijster

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Sinds dat ik versie 21 heb geïnstalleerd krijg ik geen controle meer over de NAS.
Met NetTool kan ik ook geen connectie krijgen met de NAS.
Ik zie de NAS wel via mijn router.
Resetten helpt niet, ik zie dan alleen de NAS in NetTool, na de setup wizard is de NAS ook daar weer verdwenen.
Op de NAS branden zowel het linker oranje lampjes als het rechter blauwe lampje.

Ik heb geen flauw idee wat te doen en unisupport reageert ook niet snel.
Kunnen jullie mij helpen?

En je zie hem wel in het netwerk staan? Start>cmd>enter>ipconfig /all>enter> kijk of hij er tussen staat. Schakel DHCP voor dit apparaat uit op de router.

Met ipconfig /all zie ik de NAS ook niet.

Onderstaande reactie heb ik gisteren van unisupport gekregen:
Dit probleem kan worden opgelost op de gebruikelijke manier : de schijf(ven) uit de Nas halen, de partitie eraf halen via een PC, terug monteren, en de software opnieuw installeren. Eventuele aanwezige software op de nas kan doorgaans nog wel worden gered via FTP.

Ik ben benieuwd of er nog andere oplossingen zijn.

Van het weekend verschillende keren de schijven leeg gemaakt het OS opnieuw geinstalleerd maar als ik kies voor RAID1 dan raak ik naar verloop van tijd (binnen een uur) de connectie met de NAS kwijt en kan ik deze niet meer benaderen. Ik zit nu op OS versie 18. Mijn inziens lijkt het mis te gaan als ik kies voor RAID1. Heeft iemand een mogelijk oplossing?

Nee de schijven werken afzonderlijk allebei goed.
Ook allebei tegelijk werkt zolang ik maar geen RAID1 gebruik.

Op sommige sites heb ik iets gelezen over dat de workgroup een mogelijke oorzaak kan zijn. Het is mij echter te technisch zoals het daar beschreven wordt.

Iemand een idee wat het kan zijn? (het liefst in Jip & Janneke taal)

Nieuwe update: vandaag 1 lege schijf in de NAS gedaan. Met Nettool het besturingsoftware er op gezet. NAS is te bereiken. Ik ben bezig de instellingen aan te passen en van het 1 op het andere moment is de toegang tot de NAS weer weg.

Iemand suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan