NAS server van Synology ds212j maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAAS015

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
58
Beste,

ten eerste, ik weet dat dit in de verkeerde catogerie is, maar ik wist even niet waar anders.

nu wil ik graag van mijn vaders ds212j een nas server maken zodat ik chil films kan kijken op de tv, via deze nas server. weet iemand hoe dit werkt? ik heb alles doorgezocht in het dinges in internet maar, ik kon niks vinden. en zo ja, hoe sluit ik daar een tv op aan? ik ben nog volkomen beginner op dit gebied, dus alle hulp is welkom. de ftp functie staat al aan.

alvast bedankt,
 
Hey,

Ten eerste is je Synology al een NAS ;) maar dat even ter zijde.

Ik heb zelf zo een ding gehad en het makkelijkste is via DLNA. Dit moet je TV echter wel ondersteunen, anders kan het een duur grapje worden. (Dan moet een aparte mediaspeler gekocht worden)
Er zit in DSM als het goed is een functie zoals MediaServer, mocht deze er niet tussen staan, dan moet je deze even downloaden uit de dl-center.
Eingelijk is dat het al, MediaServer heeft een standaard map als Video-bron, dus daar kan je de films (Die je natuurlijk netjes koopt ^^) in gooien.

Zelf deze manier heel lang gebruikt op mn synology, nu een sterke server gemaakt en ook weer DLNA geinstalleerd. Zeker aan te raden!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie, maar ik ben echt een turbokneus op dit gebied, maar we hebben hier thuis een philips smart tv die wel mediaserver toepassingen ondersteunt, ik weet niet dlna. ik heb de mediaserver functie nog niet gezien, ik ga hem nu
even downloaden. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan