nas server vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
wat is voordeel van een nasserver in vergeleken met eterne hd met netwerking aansluiting

de snelheid is een
heb effe gekeken en deze is nog te doen van prijs (is zonder hd)
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1971

als ik kies voor een nasserver zou ik kiezen voor behuizing zo moet ik niet direkt 2 hd van 500 gig kopen

wat stellen jullie mij voor

Nas staat voor Network Attached Storage.

Nas staat voor Network Attached Storage.

Edit: sorry, de vraag een beetje verkeerd geïnterpreteerd, onderstaand is een algemeen verhaal over nas

een harde schijf die op het netwerk is aangesloten (netwerkkabel) ipv direct op een computer (bv USB kabel)

Dit kan handig zijn als je meer dan een computer hebt

een paar voordelen:

- Geen aparte server computer nodig die veel stroom verbruikt.
- De schijf is van af iedere computer in je netwerk bereikbaar
- In de SOHO exemplaren (voor thuis gebruik) zit er vaak een media server in voor muziek (Bv. Itunes) en FTP server om bestanden via internet er op en er af te halen.
- duurdere exemplaren hebben vaak ook een of meer raid opties aanboord (raid is simpel gezegd het verdelen van informatie over meerdere harde schijven voor extra veiligheid of snelheid)
- printer servers komen we ook steeds vaker tegen, het delen van een printer met het hele netwerk.

Nadeel kan zijn dat hij niet zo snel is als een harde schijf die verbonden is via USB 2

Alles heeft zijn voor en nadelen.

Maar er komen steeds meer NAS schijven met leuke opties voor thuisgebruik.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft en anders staat het internet vol met info.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan