Nas-Synology ds211 koppelen experiabox780wl

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbuijs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
Gaarne hulp, hoe ik fysiek en softwarematig handelen moet verrichten om een NAS-Synology DS211 aan een experiabox 780WL van KPN kan koppelen.
Je leest aan de vraagstellig dat ik een leek ben.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Ben

dit kan makkelijk, je sluit em aan over een netwerkkabel en stelt em dan in via zijn ip adres, welke ook in principe afleesbaar is via de homepage van je router.

Bedankt royb3 voor je snelle reactie, maar ik zou graag nog een toelichting willen hebben.
Mijn experiabox 780wl voor IPB van kpn staat in de gangkast. Daarnaast plaats ik de DS211. Via netwerkkabel van en naar een van de poorten van experiabox. Boven staat PC via een vaste kabel naar experia 780wl. De Pc draait op XP.

Dan schrijf jij "stelt em dan in via ip adrres". Dit begrijp ik niet, vragen zoals: welke ip adres, waar vanaf instellen, wat voor rol speelt mijn pc hierin. Zou je svp wat uitgebreider willen beschrijven?????
Gr. Ben

de homepage van de NAS bedoelde ik. dit moet via de webbwrowser van je pc. de NAS host meestal een homepage op zijn ip-adres binnen uw netwerk. ;)

Hoi royb3. Dat is mij nu duidelijk, maar als ik zover ben, PC-> experiabox 780wl -> Ds211. Hoe krijg ik experiabox 780wl met de DS geconfigureerd. Welk ip adres moet ik gebruiken, waar stel ik dat in???

Gr. Ben

Rob,
Ik neem aan dat dit ingevuld moet worden in de experiabox, toch?

nee, het ip adres word automatisch toegewezen maar we moeten even kijken via de experiabox welk ip adres dat was ;)

En de DS211 neemt het toegewezen IP adres van de experiabox over.
Gr. ben

nou, ieder apparaat dat verbonden is op het netwerk krijgt een ip adres. dus je kan de NAS instellen via het ip dat deze kreeg, alleen dit moet je even opzoeken in de homepage van je router.
als je het hebt gevonden dan ga je via de webbrowser naar bijvoorbeeld 192.168.2.15. en kun je je nas helemaal instellen ;)

Rob, het is duidelijk. mag ik je bedanken voor de tijd en geduld om mijn vragen over dit item te beantwoorden.

Gr. Ben te Delfgauw

maar, lukt het nu of ben je van plan deze te gaan halen?

Rob, ik ga deze week de ds211 aanschaffen. Ik ga niet iets komen, als het voor mij niet duidelijk is hoe ik de configuratie aan moet sluiten.

Gr. Ben

ok, snap ik ook wel weer een beetje ;)
misschien ga ik er eens eentje zoeken met usenet client :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan