NAS voor de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foleor

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Hi, ben benieuwd of dit wel gaat werken?

Heb Glasvezel modem met meerdere ethernet aansluitingen in de meterkast.
Op de 1e poort kabel aangesloten naar TPlink AC7 router in de huiskamer (ivm beter wifi bereik)

Recent een Nas gekocht WD EX2 en die aangesloten op een vrije Glasvezel modem poort in de meterkast.
Maar NAS is niet zichtbaar in netwerk.

Liefst houd ik de NAS in de meterkast (uit t zicht).

Kan dit niet omdat de NAS ACHTER de router hoort?
Of moet ik de router c,q, netwerk anders instellen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Meestal staat in de handleiding van zo'n glasvezel router of je de andere ook kunt gebruiken.
Als ie in router mode staat.. zeker, als ie in brdige mode staat niet, maar dan moet jij er een 2e router achter hebben stan.
Dus wat zeg de handleiding?
En welk ip adres krijg je zelf direct aangesloten daarop?
Krijg je een lokaal adres als 192.x.y.z. staat ie als router ingesteld.
Dus lees dan verder in de handleiding en in die van de NAS hoe je die moet benaderen....
Als ie niet zicht baar is in het netwerk zou dat ook via het ip adres kunnen, de meeste routers geven ook een lijst weer welke ip adressen er al weggegeven zijn, dus is het makkelijk achter te komen welke het is. Die vul je in je browser in, zie handleiding NAS...

Bedankt André

Voor draadloos staat de tplink achter de glasvezel modem.

Op mijn met werk krijg ik 192.168.0.xxx, maar krijg ik dat nu van de GlasModem of van de TPlink.
Op de TPlink sstaat een factory setting IP .100-.199, maar iets van een total lijst kon ik niet vinden.

Bij Win netwerkcentrum overzicht staat een directe lijn tussen de TPlink en Internet.

Om de NAS te installeren moet ik http://wd.com/setup ingeven, maar kom ik op en algemeen WD EX2 scherm (omdat de EX2 wellicht niet ´gezien´wordt?)
Tja...

WD ex kun je ook rechtstreeks via IP adres benaderen.
Als je glasvezelmodem ook IP adressen uitgeeft dan kun je je NAS inderdaad niet bereiken. Je zou kunnen kijken wat det TP link aangeeft bij extern IP adres. Dat is dan het IP wat hij krijgt van de glasvezelmodem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan