nas vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Wij wilden een externet harde schijf hebben die je konbeveiligen.
nu hebben ze bij de winkel een nasserver aangeraden.
die hebben we ook gekocht en zo.
nu zien we hem wel en alles werkt eigenlijk wel goed.
alleen nu was mijn bedoeling van als ik de schijf wil openen dat ie om een wachtwoord vraagt of bij het openen van een map op de schijf.

als we voor de eerste keer op de map klik dan vraagt hij wel om een wachtwoord,maar kan ik het nu ook zo maken dat als je klaar bent dat jij je eigen kan afmelden en wanneer je dan er weer op klikt dat je weer opnieuw moet aan melden??

hoop dat het een beetje duidelijk is.
het gaat om de volgende apparaat: Conceptronic ch3wnas

Volgens mij werk het al zo toch...?

Als jij je afmeldt met windows, daar zal je waarschijnlijk mee werken
en je meldt je weer aan en je gaat naar je nas schijf moet je weer een ww invullen.

Misschien heb ik de vraag niet begrepen maar volgens mij is dat precies wat je wilt.

Volgens mij werk het al zo toch...?

Als jij je afmeldt met windows, daar zal je waarschijnlijk mee werken
en je meldt je weer aan en je gaat naar je nas schijf moet je weer een ww invullen.

Misschien heb ik de vraag niet begrepen maar volgens mij is dat precies wat je wilt.

ik wilde graag elke keer als je wil inloggen op de nas dat je een wachtwoord moet invullen,maar weet niet of dat wel kan,want je kan ook voor verschillende gebruikerd wachtwoorden voor aanmaken voor speciale mappen.

maar waarschijnlijk kan je dat alleen met aan en afmelden met windows??

Zover ik NAS ken wil dit niet.
Sterker nog het lijkt me ook een beetje onnodig.
Je bent ingelogt en als je dan wat wil lezen van de NAS schijf dan wil je daar ook een beetje vlot bij kunnen lijkt me.

Het is anders als je je pc in de steek laat en je blijft aangemeld, dan kan iedereen erbij.
Zet dan je screensaver op een acceptabele tijd met de functie met wachtwoord vrij geven.

Misschien snap ik het niet maar waarom zou je dit willen, ik kan daar het nut nog niet van inzien..

nou mijn vader is een eigen bebrijfje begonnen.
nu wilde hij een externe schijf hebben voor het zakelijke gedeelte.
aangezien dat er ook vaak klein kinderen op de pc zitten wilde hij deze beveiligen.
en niet steeds de externe schijf moeten aansluiten en zo.
we hebben toen in de winkel geevraagt of er een oplossing voor was,toen zeiden ze dat dit een goede oplosiing was,deze kon je beveiligen.

dus het zou nu verstandig zijn dat we op vista een account aanmaken voor het bedrijf zodat als die klaar is daar kan afmelden,want dan is die ook gelijk bij de nas afgemeld,of begrijp ik het nu verkeerd,want dit is de eerste keer dat ik hier mee werk.

zo phoe oeps en nog veel meer,

voor je zelf een onderneming starten is één.
maar je bedrijf laten draaien op een pc waar ook kinder op spelen / werken dat noem ik echt ondernemen
.

een eigen account aanmaken is wel het miste wat je moet doen om iets veilig te stellen.
een pc kopen voor de onderneming is wel iets wat je in overweging zou moeten nemen
ander heb je de verkeerde volgorde
onderneming > overweging > overneming > gekaapt door kinderen.

de NDAS die de winkelier heeft voorgesteld is ook precies wat ik je probeer duidelijk te maken.
Tuurlijk maak je een account aan op een pc waar zakelijke gegevens op staan. En dan gaat de NDAS ook precies zijn werk doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan