Nashua DVD+RW werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik dacht een goede koop te doen met een 5-pack Nashua DVD's ('professional's choice' volgens het doosje). Branden (van een iso) lukte volgens de pc, maar afspelen niet. De DVD wordt helemaal niet gezien. Niet in de LG brander waarin hij is gebrand, maar ook in geen andere player/brander in huis. Het gaat om een DVD+RW met op het doosje de volgende teksten: Rewritable Digital Versatile Disc. Rewrite format 4.7 Gig/120 min. Write Compatible with DVD+RW Recorders. 4x Single sided RW. Op de DVD zelf staat echter DVD+R Double layer. 8.5GB/240 min. Dat is volgens mij toch heel iets anders en dat zie je pas als je de boel hebt uitgepakt. Heb op internet gevonden dat dual layer backward compatible moet zijn, maar bij mij blijkbaar niet. Een contact-emailadres van Nashua Benelux kan ik niet vinden. Iemand ervaring met dit probleem?

Laatst bewerkt:
hoe heb je de ISO gebrand
en waarmee welk programma
en welke snelheid

Met het programma K3b (ik gebruik OS Linux Mint) zoals ik dat regelmatig doe. Ik stel in op 'image branden' en dat laat ik het programma z'n gang gaan. Gaat altijd goed. Ik zag overigens pas later dat er iets anders op de schijf stond dan op het doosje.

:) Probeer maar eens op wat anders te branden zoals DVD+R of DVD-R en geen die RW ( rewritable dvd ) en waarschijnlijk gelijk je overal afspelen zal kunnen vooral op DVD +R lukt alles, i.v.m. DVD RW-tjes is het zo dat zijn ze niet altijd en overal met alle players compatible en veel meer nog enz..enz..

Over zo'n thema kan je hier even lezen -->>http://www.weethet.nl/dutch/video_dvdrwissues.php

In het verleden werkten sommige combinaties schijfjes/players inderdaad soms niet. Maar ik gebruik nu al jaren allerlei merken CD's en DVD's door elkaar op verschillende players/branders. Zowel +R, -R en RW en nooit een probleem. De Iso branden op een ander merk RW-schijfje (Philips, Sony, Traxdata, Imation, Octron en zelfs merkloos was ook geen probleem. Deze gebrande Nashua heb ik in 3 verschillende players/branders gestopt, maar hij wordt niet gezien. Die link is een behoorlijk technisch verhaal en ik vraag me af of de compatibiliteit intussen niet sterk is verbeterd (weet niet hoe oud het is). Ik blijf het vreemd vinden.

:confused: Ja maar hier gaat om Nashua DVD+RW toch ?? en als je maar op die term een beetje door internet snuffelt zal je tegen ontelbare opmerkingen of problemen met die type DVD schijfjes toch komen .

P.S. Lees ik nu even ook dat die K3b ( is het Brasero niet beter ? ) ook ontelbare Bug's bij branden, of met compatibiliteit ook met aantal soorten schijfjes heeft.
Je kan voor zekerheid een keer met ''Ashampoo Free'' branden proberen niet zo goed als origin. licentie, maar toch nog steeds hoop kun je mee ( of bij Linux ashampo past, weet nie ) :confused:

Laatst bewerkt:
De oorzaak van het probleem is mij nu duidelijk. Op de inlay van het doosje staat dat deze RW Nashua-dvd's compatible zijn met RW-recorders. Maar de inhoud zijn double-layer dvd's die NIET compatible zijn met gewone DVD-branders. Je kunt ze dus alleen op double-layer branders gebruiken. Er hangt nu bij Dixons een briefje boven de DVD's dat de tekst op de verpakking fout is. Kon ze wel teruggeven als ik de bon nog had, maar die heb ik niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan