NAT-3 Naar NAT-2----PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
2
Kan iemand mij helpen, ik heb een ps3 en het spel Red Dead Redemption en een glasvezel verbinding met een KPN experia box TG789vn.
Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om met familie in Amerika te spelen en volgens een amerikaanse helpdesk is het probleem de NAT3 van mijn verbinding dit zou NAT2 moeten zijn
Het vreemde is dat het ons toch 2 keer gelukt is om samen te spelen maar dat terzijde.

Wie o wie kan mij helpen NAT3 in NAT2 om te zetten.

Dutch
 
Wikipedia
Network Address Translation (NAT, ook wel Network masquerading of IP-masquerading) is het vertalen van IP-adressen en vaak ook TCP/UDP-poortnummers uit de ene gescheiden reeks in de andere. Een veel gebruikt doel is het toelaten van meerdere gebruikers van een thuisnetwerk tot het internet via één IP-adres.

Door de juiste poorten in de router te forwarden (doorsturen) kan je een verbinding 'open' zetten. Zodat je met elkaar kunt verbinden zonder problemen.
Er zijn geen verschillende NAT versies zover ik weet, dat kan je dus ook niet aanpassen.

Wellicht heb je iets aan deze portforward pagina:
http://portforward.com/english/rout...son-Alcatel/TG787/PS3_Red_Dead_Redemption.htm

Niet helemaal de correcte router/modem, maar deze zou in de buurt moeten komen.
 
Laatst bewerkt:
Top !

Het werkt nu al iets beter kan niet altijd verbinding maken maar meer als eerst.

SuperBedankt voor de snelle respons en de link en sry voor het trage antwoord

Groetjes
 
:thumb:
Wat ook wel helpt is statisch instellen van het IP-adres van je PS3. Aangezien je de poortregels per IP opsteld geldt de regel niet als het IP niet overeenkomt. Het IP statisch instellen zorgt dat het altijd werkt.
 
NAT 3 naar 2

Hallo,

Ik heb ook een ps3 met een vergelijkbaar probleem.
Ik wil ook Red dead redemption online kunnen spelen. Vanwege NAT 3 kan ik geen enkele game joinen etc.:(
Ik heb een KPN ( jup :rolleyes: ) Siemens Gigaset SX552
Nu ben ik al een aantal dagen bezig met zoeken naar een oplossing, en ik heb nu het volgende :

*1 = Protocol
*2 = Ports
*3 = IP
*4 = Naam

-*1 --- *2 -----------*3------ *4
TCP 80 - 80 192.168.2.30 PS3
TCP 443 - 443 192.168.2.30 PS3
TCP 5223 - 5223 192.168.2.30 PS3

UDP 3478 -3478 192.168.2.30 PS3
UDP 3479 - 3479 192.168.2.30 PS3
UDP 3658 - 3658 192.168.2.30 PS3

Exposed host (DMZ) 192.168.2.30 PS3

Op de PS3 heb ik het volgende :
IP adres : 192.168.2.30
Mask : 255.255.255.0
standaard router : 192.168.2.1
Prim DNS : 195.121.1.34
Sec DNS : 195.121.1.66
MTU : auto
Proxy : Disabled
UPnp : Niet beschikbaar ( Op zowel mijn PS3 als mijn router heb ik het enabled )
NAT-type : 3 :confused:

Kan iemand mij alstublieft helpen :)

Alvast bedankt

Stijn
 
Dmz

Je moet je in je DMZ je ip adres van je playstation ingeven.
dan zal het werken .
helaas weet ik wel niet meer hoe dat moet.
 
In dat geval zal het probleem zich ook oplossen na alle waarschijnlijkheid. Wel zet je dan je PS3 open voor de gehele wereld, niet echt veilig dus.
 
Yee-haw!

Die tweede link van Maniac2003 heeft gewerkt!
Sorry voor het wat late reageren maar bepaalde mensen in het gezin moesten zo nodig een autopsie van een giraffe bekijken...:shocked:
maar daarna heb ik het uit kunnen proberen en het werkt. NAT-2:eek: Ik had eigenlijk niks veranderd behalve dat er 2 Ports anders waren dan ik ze had, UDP port 3478-3479 & UDP port 3658-3659, dit ingevuld router herstart en PS3 herstart. en tada! nat-2

Erg bedankt voor het supersnelle reageren !:):d
 
Ik weet wel ong hoe alles werkt ,maar ik ben nu bezig met zo statisch ip adres te krijgen bij mij lukt alles alleen ik weet niet hoe je die DNS ips krijgt zowel Primeara als secundaire kan iemand mij helpen.

Heb Red Dead Redemption gekocht om multiplayer wil dus geen 60 euro voor niks betaald te hebben ik heb een Linkyss WRT54GC.
 
Help Nat-3 naar Nat-2 te zetten

Ik heb een probleem ik heb het spel reddead redemption en ik kan niet online spelen omdat ik een nat3 verbinding hebt.
Ik heb kpn experia box, en heb totaal geen flauw idee wat ik nu moet doen??
Kan iemand me helpen!! (zucht)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan