NAT/Firmware probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toxito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik ben sinds ongeveer één jaar geleden een fanatiek online gamer via xbox live op de xbox360. Ik bezit deze gameconsole al een tijdje maar kon vanwege router problemen pas sinds een jaar geleden online gamen.

Ik heb daar destijds een speciale router voor aangeschaft namelijk de Linkys WRT54GL Wireless G Broadband Router (Versie 1.1).
Ik had bij vrienden gezien dat deze foutloos werkte met zowel internet als xboxlive. Ik heb de router door mijn broer laten installeren via de installatiedisc, en eigenlijk werkte alles meteen foutloos. Mijn NAT (waar het probleem lag bij de vorige router) stond meteen op OPEN en ik kon probleemloos online gamen.

Echter sinds een paar dagen terug kreeg ik opeens moeilijkheden online. Ik kon niet chatten met vrienden, hij joinde bepaalde games of ik werd gekicked uit de server. Toen ik hierna een netwerktest liet lopen via mijn 360 werd mijn ergste nachtmerrie waarheid... De NAT stond wederom niet op OPEN, maar op Moderate.

Ik weet nu niet waar dit aan kan liggen gezien ik niks met de instellingen van de router heb gedaan, en ook niks heb veranderd op zowel mijn pc als xbox als router.
Het enige waar het in mijn ogen eventueel aan kan liggen is dat mijn router geupdate moet worden met de nieuwste Firmware.

Maar dan komen we bij het 2de vraagstuk, hoe moet ik mijn firmware updaten? Ik heb het desbetreffende bestandje al gedownload van de Linksys Website, maar mijn computer herkent het niet. Zelfs niet nu ik Winzip heb gedownload, wat je nodig heb voor het bestand.

En alsof dit allemaal nog niet erg genoeg is ben ik de installatie cd-rom + het daarop genoteerde wachtwoord kwijt :eek: Dit is inderdaad dom en ik ben nogal een sloddervos. dus ik weet niet eens of ik uberhaupt wel bij de instelling van mijn router kan zonder wachtwoord of gebruikersnaam...

De handleiding biedt verder ook geen uitkomst want dat is namelijk een elektronisch bestandje, en die staat (jawel) op de vermiste installatie cd-rom.

Details:
- Router Linksys WRT54GL Wireless G Broadband Router Versie 1.1


Wie kan mij helpen met het updaten van mijn firmware, en een oplossing voor het wachtwoordenprobleem?

Alvast Bedankt

Joost van Abeelen
 
Je router kun je gewoon resetten naar de fabrieks-instellingen, maar let wel, dan ben je al je instellingen kwijt. Maar je kunt dan wel weer in de router komen met het standaard wachtwoord.
De handleiding is te downloaden op de site van Linksys, daar waar je ook de firmware gevonden hebt.
 
gebruikersnaam en wachtwoord zijn waarschijnlijk allebei admin

mvg
 
Beste toxito

ikzelf heb dit probleem ook kort gekend. Wat je hier hebt is een zogenaamde open source router waar een firmware van 3d party developper op kan worden gedraaid. ik heb gekozen voor een firmware van ddwrt (ddwrt.com). De mogelijkheden zijn net even uitgebeider.
Wat te doen om een open connectie te hebben, zet upnp aan. dit zorgt ervoor dat applicaties of apparaten welke upnp ondersteunen direct de gevraagde poort toegewezen krijgen. Een enkele keer moet in de modem of router verkregen van provider nog worden doorverwezen naar de linksys. (naar het ip adres dat rechtsboven in de linksys achter WAN ip staat vermeld) Je Linksys een andere reeks toebedelen geeft een extra posief effect. Voorbeeld: modem ip (intern) 192.168.1.1 , linksys ip: 192.168.2.1. zet wel even een static ip adres aan je 360 zodat je ip niet veranderd. Dit te doen via administratie en dan diensten. (bij V23 enV24) Je kunt het mac adres van je 360 invullen en vervolgens het ip adres dat je wilt bij je 360 invullen. bijvoorbeeld 196.168.2.102. Dit zorgt ervoor dat de lease nooit verloopt indien je zonder Upnp de poorten forward. Mocht je er niet uitkomen dan kan ik een setting voor je maken die je vervolgens in je linksys kan laden.

Met vriendelijke groet,


Johan swart
 
Hmm, feit is dat ik de router zoiezo helemaal opnieuw moet resetten. Ik kan de installatiedisc (en daarmee het wachtwoord) echt nergens vinden. Dus ik moet het geheel resetten en opnieuw instellen.

Als ik de post van Johan Swart lees klinkt me dat als muziek in de oren, één instelling en daarna nergens last meer van. Probleem is echter dat ik zelf eigenlijk helemaal niet thuis ben in het netwerk gebeuren en dan met name de instelling van het geheel.

Het upnp gedeelte houd dus in dat elke pc in het netwerk zijn internetconnectie krijgt waar het om vraagt (dus de 360 vraagt om een open NAT en krijgt dit ook). Maar heeft het installeren van 3rd party software geen gevaren? Wat bied dit meer dan de normale firmware van Linksys?

Daarnaast, wat zijn de gevaren als ik mijn router reset. Als ik dit doe, en hierna al mijn computers, laptops, en de 360 weer opnieuw inplug. Werkt dan alles meteen weer goed, of moet ik weer heel veel dingen veranderen. We zitten hier namelijk met 2 computers op het netwerk via draad, daarnaast 2 laptops via draadloos netwerk en ook nog de 360 (met draad) en een ps3 en Wii draadloos. Dat is dus best lastig als internet er meerdere dagen uitligt.

Ik wil het dus wel even goed aanpakken en wil mijn NAT op OPEN krijgen (anders heb ik niks aan xbox live ;) )

En Johan, zou je dat laatste stukje van je post nog iets beter kunnen uitleggen voor een leek of mij?

Sorry voor de vele vragen, maar alvast bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan