NAT-Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mscofield

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
31
Sinds ik Windows Vista heb, heb ik problemen met Azureus.

- Ik heb een NAT-Fout. Heb al verschillende dingen ondernomen om dit op te lossen.

Ik kan namelijk niet bij mijn router instellingen. Via mijn standard gateway: 10.0.0.138 vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord. Die heb ik niet meer in mijn bezit. Ik kan dus niet inloggen om mijn poorten voor Azureus te openen.

Ook heb ik bij mijn enigste Firewall van Windows de poort toegevoegd. Ook dit heeft geen effect.

Ik blijf mijn NAT-fout houden. Iemand een idee?

B.v.d Rutger
 
Sinds ik Windows Vista heb, heb ik problemen met Azureus.

- Ik heb een NAT-Fout. Heb al verschillende dingen ondernomen om dit op te lossen.

Ik kan namelijk niet bij mijn router instellingen. Via mijn standard gateway: 10.0.0.138 vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord. Die heb ik niet meer in mijn bezit. Ik kan dus niet inloggen om mijn poorten voor Azureus te openen.

Ook heb ik bij mijn enigste Firewall van Windows de poort toegevoegd. Ook dit heeft geen effect.

Ik blijf mijn NAT-fout houden. Iemand een idee?

B.v.d Rutger

Wanneer je het gebruikersnaam en wachtwoord niet meer hebt kun je beter van voor af aan beginnen.. het is niet voor niets een inlog systeem;)

dus ff resetten is de snelste oplossing..
 
is het wachtwo9ord en gebruikersnaam niet gewoon 2 keer admin?
Anders de router resetten, maar dat levert weer een hoop werk op om de juiste instellingen er weer in te zetten, Als het een modem router is moet je echt weten wat je doet, anders ben je de verbinding helemaal kwijt.
mvg leo
 
is het wachtwo9ord en gebruikersnaam niet gewoon 2 keer admin?
Anders de router resetten, maar dat levert weer een hoop werk op om de juiste instellingen er weer in te zetten, Als het een modem router is moet je echt weten wat je doet, anders ben je de verbinding helemaal kwijt.
mvg leo

Ja duh, als het strandaard wachtwoorden zijn zou je de handleiding raad kunnen plegen.
als je die zelf hebt gemaakt, even wachtwoord opschrijven dan hoef je het ons ook niet te vragen;)
 
Ik heb al een keer mijn router zo goed als gereset. Toen heb ik met een klein pinnetje achterin op een klein knopje gedrukt. Er gebeurde niets veel bijzonders. Ook hoefde ik niet op nieuw iets in te stellen.

Er zijn inderdaad geen standaard wachtwoorden. Ik ben ze simpel weg gewoon kwijt geraakt. (namelijk al weer 3 jaar geleden)

En wat bedoelen julllie, met weer helemaal opnieuw beginnen?
 
Ik heb al een keer mijn router zo goed als gereset. Toen heb ik met een klein pinnetje achterin op een klein knopje gedrukt. Er gebeurde niets veel bijzonders. Ook hoefde ik niet op nieuw iets in te stellen.

Er zijn inderdaad geen standaard wachtwoorden. Ik ben ze simpel weg gewoon kwijt geraakt. (namelijk al weer 3 jaar geleden)

En wat bedoelen julllie, met weer helemaal opnieuw beginnen?

Hmm dan wordt het idd lastig!
Helemaal opnieuw beginnen: router hard resetten. Alles in frabrieks stand

ps. welke router hebbie, speedtouch?
 
Ja, Speedtouch 510.

Heb je kleine uitleg hoe ik mijn instellingen op de fabrieksstand zet, of hoe ik hem keihard reset?
 
Oke, zal ik doen.

Maar kan ik via het een master reset, een geheel nieuwe gebruikersnaam aan kunnen maken? en dan dus ook een nieuw wachtwoord kunnen krijgen?
 
Oke, zal ik doen.

Maar kan ik via het een master reset, een geheel nieuwe gebruikersnaam aan kunnen maken? en dan dus ook een nieuw wachtwoord kunnen krijgen?

Bij een hard reset gelden de fabrieks instellingen en die heeft geen wachtwoord:D
 
Goedemiddag,

Ik heb eergisteravond een master reset uitgevoerd. Het resetten ging goed en ik kon pagina 10.0.0.138 weer openen. Dit keer zat er geen wachtwoord op en kon ik die opnieuw instellen.

Maar nu ben ik eigenlijk verder van huis. Er zit klaarblijkelijk toch een wachtwoord op mijn internet om verbinding te maken. Ook dit wachtwoord kan ik in 10.0.0.138 veranderen en dan op Save All druken. Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar het heeft geen effect. Hij blijft op het oude wachtwoord staan.

Ook geeft hij soms aan dat ik DNS problemen heb.

Iemand een idee, hoe of wat?
b.v.d Rutger
 
Dat hangt helemaal af van je provider en abonnement
De instellingen kun je bij d supportsite van je provider vinden ;)
Je hebt, al het goed is ook een gebruiksaanwijzing van ze gehad en inlog gegevens.
Die moet je weer instellen in de router..
 
Het probleem is opgelost.

Heb mijn poorten geopend, en kan nu zonder NAT-problemen downloaden.
Toch bedankt voor alle reacties!

Rutger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan