NAT instellingen ? Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuks6

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Berichten
100
Hallo,

Ik post deze vraag omdat ik problemen ondervind als ik met mijn maten samen online wil gamen (wat betreft: Xbox Live). Hij heeft zijn router al gewijzigd, en vraagt mij dit ook te doen, en dat vind ik wel een goed plan. Tot nu toe kunnen wij niet probleemloos communiceren, en we kunnen ook geen party van elkaar joinen. Hij zei dat je die NAT instellingen moet veranderen, maar vraag me niet hoe! Ik ben nogal een groentje op dit gebied, en weet dus nog net iets van kb/s maar daar houd het dan ook echt op. Probeer een beetje in makkelijke taal te praten, anders zijn we tientallen posts verder voordat ik een eerste stap onderneem.

Je zult ook wel vragen welke router ik heb, nou, ik heb geen idee. Maar ik kan natuurlijk een aantal foto's en informatie posten, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. (i.v.m. drukke bezigheden :p)

Morgen ben ik wel bereid een aantal foto's en informatie op te zoeken, maar vanavond zullen jullie het hiermee moeten doen.

Veel succes, en elke tip word zeer gewardeerd! :thumb:

Met vriendelijke groet,

Tom van Lieshout
 
Ik zal proberen er iets van te snappen ;) alvast bedankt.

Edit: Oef, wat lees ik hier?
Nadeel is dus hier dat je wel rechtstreeks bereikbaar bent vanuit het publiek gedeelte, zodat ook hackers de mogelijkheid hebben om uw pc binnen te sluipen.
Daarom geldt: sluit altijd alle poorten. Enkel als je een programma gebruikt dat een poort nodig heeft, open je die voor het gebruikte protocol. Eenmaal het programma de poort gebruikt, kan een ander programma deze niet meer gebruiken, dus ook hackers niet. Als je de toepassing stopt, vergeet dan ook niet terug deze poorten te sluiten.

Dus als ik die poorten open, moet ik mijn toepassing opstarten, en als ik klaar ben met xbox-en dan moet ik hetzelfde foefje weer doen? Das een heel geklungel, bovendien heb ik geen zin om elke keer na een uurtje te hebben gegamed weer naar mijn pc te moeten lopen om die poort weer te sluiten. En anders komen hackers in onze pc's :O

Begrijp ik het nou verkeerd of zit hier een heel groot risico aan?

Met vriendelijke groet,

Tom van Lieshout
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan