NAT-settings voor mijn Xbox360

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
heey allemaal;

ik heb sinds kort Modern Warfare 2 gekocht voor de Xbox360, en maak verbinding via de draadloze adapter. Maar mijn NAT-setting staat op strict, waardoor k vaak moeilijk games kan joinen.. heeft iemand een idee hoe je deze op open zet?

bedankt :D

Hansenmol

In je router de correcte poorten openzetten of even de UPnP instellingen controleren (moet aan staan, zodat de poorten automatisch opengezet worden).

en als je zegmaar niets weet van routers en poorten?
mijn vader wil zelf niet aan die router prutsen dus doe ik het maar
maar ik snap er niet veel van.

Hansenmol

Dan is het zeker verstandig om er van te leren.
Als je het merk en type van je router post, dan zal ik eens kijken of we je hier gemakkelijk door heen kunnen loodsen. :thumb:

Productnaam: (Thomson) SpeedTouch 780 (KPN Experia Box)

in de bijlage zit een plaatje van de homepage v/d router

Bijlagen

• speedtouch.jpg
    speedtouch.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 28
Inloggen (via je webbrowser Internet Explorer of Firefox bijv.) gaat volgens de installatiehandleiding via:
192.168.1.254

De standaardgebruikersnaam is: Administrator
Het standaard wachtwoord is 'blanco', je hoeft dus niets in te vullen.

Eénmaal ingelogd zie je aan de linkerkant "Toolbox" staan.
De optie die je zoekt zit denk ik in 1 van de Toolbox opties, waarschijnlijk "Game & Application sharing" of "Firewall".
UPnP is meestal een kwestie van een vinkje zetten en de router opnieuw opstarten

Zolang je niets wijzigt kun je gerust rondneuzen :)

Mijn uPnP stond al aan, en na de router opnieuw
Opgestart te hebben stond de NAT nog steeds op
Strict :(. Nou las ik ergens (www.portforward.com)
Dat je bij delen & toepassingen zegmaar iets moet
Toewijzen ofzo, klopt dat? (vond ik na wat googlen)

Dat kan. Dan ga je de poorten handmatig openzetten, dat zou inderdaad de volgende stap zijn. Portforward.com is een hele handige website die het ook gemakkelijk stap voor stap 'voordoet'.

Hier kan je lezen welke poorten er open zouden moeten staan:
http://support.microsoft.com/kb/908874

Ik heb gisteren het "stappenplan" van portforward gevolgd met
Gevolg dat mijn NAT nu op open staat :) dus alles doet het weer.
Bedankt voor de hulp :d

Hansenmol

Laatst bewerkt:
heey ben ik weer;

het was me dus gelukt om mijn NAT naar OPEN te krijgen. maar na ong. een week sprong hij automatisch weer naar STRICT. Toen heb ik het hele proces van portforward.com opnieuw uitgevoerd, waarna hij weer even op OPEN stond. :O
Vandaag staat hij dus alweer op STRICT, maar als ik nu mijn IP adres intyp in mijn internet explorer dan kom ik niet meer op mijn router site, dan staat er dat de pagina niet kan worden weergegeven :S

heeft iemand enig idee waarom hij automatisch weer naar STRICT springt? of waarom ik niet meer op mijn routers homepage kom?

Alvast bedankt,

Hansenmol

(bijgesloten plaatje is wat ik krijg als ik mijn IP intyp, ik krijg of dit, of wat ik eerder noemde)

Bijlagen

• foutmelding_router.jpg
    foutmelding_router.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 31
De router "home page" kan nooit dat adres zijn daarom zal die het niet doen. Privé IP adressen zijn eigenlijk altijd 192.168.x.x
Open een opdrachtprompt venster en typ: ipconfig /all

Daar zie je de lijst van netwerkadapters + eigenschappen. Je Gateway adres is het adres van de router.

Laatst bewerkt:
aahh oke bedankt :P

maar weet je dan misschien ook hoe die NAT setting steeds weer terug kan springen?
Hij stond ong. een week op OPEN en sprong daarna automatisch weer naar STRICT :(
Ik zou wel elke week opnieuw weer naar OPEN kunnen zetten mr is vrij veel werk :P

Het forwarden van poorten gaat per IP. Als jij de 360 in de router geen vast IP hebt gegeven dan gelden de instellingen nu dus niet meer omdat het IP adres van de 360 is veranderd.

Bij mij hebben alle vaste systemen een vast IP-adres. De hoofdcomputer krijgt van de DHCP server in de router altijd het adres 192.168.0.10
Daar heb ik bijvoorbeeld een utorrent poort op geforward.
Zou dit adres veranderen omdat ik het systeem geen vast IP-adres had gegeven in de router, dan zou na verloop van de leasetijd er een nieuw IP-adres uitgegeven worden naar de pc. Bijvoorbeeld 192.168.0.15, in dat geval geldt de poort forward regel van utorrent dus niet aangezien die alleen geldt voor 192.168.0.10

Kwestie dus van het IP vastzetten voor de 360, als je het doet op het oude al ingestelde IP dan zou je NAT weer open moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan