NAT: strict naar Open? MW3

Status
Niet open voor verdere reacties.

slibbie

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Hallo,

Ik heb het bekende probleem in Modern Warfare 3 op de pc van dat mijn NAT type op strict staat, hierdoor kan ik geen game hosten en game party's joinen dit wil ik wel graag. Wel kan ik een normale game joinen maar in party's is veel leuker.
Ik heb op youtube al gezocht naar een oplossing dit werkte niet verder heb ik de forums hier bekeken dit lukt ook niet.
Ik heb een Experia box van KPN als modem/router.

Kan iemand mij helpen?

Groet Slibbie

Laatst bewerkt:
Eerst een vraagje: wèlke Experiabox heb je? Er zijn (naar mijn weten) een stuk of 5 verschillende types/merken.
Het volgende kan ik in ieder geval geven: dat is universeel voor alle routers
Om je verbinding open te krijgen, moet je een paar dingen doen in je router. Als eerste moet je daar dus kunnen inloggen. Vervolgens moet je UPnP aanzetten. Ook is het het beste om het IP van je pc statisch te maken. Om dit te doen heb je het MAC adres nodig. Dit kan je vinden door de Windows-toets en R tegelijk in te drukken, daar cmd te typen, op enter te drukken, daar ipconfig/all in te typen. Daar kom je ergens een regel tegen met MAC-adress. Onthoud/kopieer dat adres. Vervolgens moet je in je router ergens dit nummer invoeren. Je moet dan zoeken naar Static IP.
Je moet nu zoeken naar Port Forwarding. Je krijgt dan een tabel waar je nummers in kan vullen. Daar moet je invullen/selecteren:
3074 TCP en UDP; 27014-27050 TCP; 27000-27030 UDP.

Als het goed is, zou je NAT type nu open moeten zijn.

Succes!

ik zal het proberen als ik thuis kom en dan krijg je reactie van me.
alvast bedankt.

groet,

Zou je kunnen nakijken wat voor experiabox je hebt? Er zijn namelijk een stuk of 5 soorten in omloop.

ok is goed ben rond 7 uur thuis, dus dan zet ik het hier wel op

Ik heb een experia box arv7519 pstn.
kan je hier wat mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
BEDANKT het is al goed, maar er staat nu moderate is dat ook goed of...?

Helaas, dat is hetzelfde als strict :confused:.
Je moet naar het schermpje met NAT settings, daar moet je een paar dingen veranderen. Daar staat waarschijnlijk ook Klik (screenshots van alle opties van de router)

Bij Special Applications moet je de poorten invullen die je geopend wilt hebben (zie post 2(?)).

Universal Plug and Play staat ook al aan? Zo ja: dan gaan we je pc een statisch ip geven. Daarvoor heb je het MAC-adres nodig van je pc (volgens mij uitgelegd in post #2).
Bij (start>LAN>)LAN settings kan je het statische IP invoeren en het MAC adres. Zorg wel dat het IP adres binnen de range valt (dus als het adres van je router 192.168.2.1 is, neem dan 192.168.2.10 of iets dergelijks).
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan