NAT-type blijft veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

Zoals in mijn titel vermeldt staat, mijn NAT-type van mijn router blijft continu veranderen. Port-forwarding hielp niet, hij is al enabled, dus daar ligt het ook niet aan. De router resetten is de enige optie om mijn NAT-type op "open" te krijgen. Als ik dit heb gedaan, wordt na enige tijd de NAT-type toch weer "moderate" en daarna zelfs "strict". De optie van router resetten, werkt zelfs niet altijd. Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe ik mijn NAT-type op "open" kan houden?

Zou het kunnen liggen aan het feit, dat mijn draadloze router aan een modem zit? (Dit was wat een vriend vertelde, dat hij dit vermoedde)
Ik heb een Sitecom WL300N router.
Als iemand nog een andere oplossing heeft, wil ik die graag (zo snel mogelijk) weten.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Barry :d

Laatst bewerkt:
:) ALS jouw firewall ook draait, je moet dezelfde poort nr. zoals ook in reuter , .... in firewall als toestemming om die poort te houden en draaiend te houden; ... voor instellen .. :thumb:
---------------
NAT-type ?? zou die nie TCP moetten blijven ?? :( ...of begrijp ik deze keer nie goed ?? :(

Laatst bewerkt:
Ik ken niet precies jou type router, maar bij de meeste routers heb je 2 opties. NAT restricition en UPNP. Ik weet niet voor welke programma'game (ik vermoed cod) dit nodig hebt, maar je kunt nat blokkeren in je router, waardoor je mogelijk dit probleem krijgt. Tevens heeft Call of Duty ook UPNP nodig.

upnp:
http://computertotaal.nl/internet---netwerken/5423-makkelijker-thuisnetwerk-met-upnp.html
Misschien krijg je hiermee een beeld wat het is/doet.

In ieder geval, je router in, controleren of NAT niet word geblokkeert, en upnp aanzetten.

Delta Hawk

:( Is het verstandig UPNP aan te zetten ?? ( Delta Hawk ? :( ) rond kan je lezen dat in dit geval je zeer kwetsbaar op inbraak bent en hackers hebben ze makkelijke toegang in je PC ...
ook een ooit topic hier ietsjes over in forum was ..kijk >> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/337278-Uitschakelen-UpnP-in-modem
-------------
P.S. Zelf's providers adviseren ze dat die standaard uitgezet zou moetten worden ..:(

Laatst bewerkt:
Het is o.a. voor cod, maar ook voor Battlefield 3. Ik word ook continu gedisconnect van de EA server en soms Xbox live. Mijn UNPN staat trouwens ook enabled. Ik heb alles geprobeerd, wat jullie vaak als standaard antwoord suggereren. Ik heb vermoedelijk een ander antwoord nodig. Ik vraag mij af, als ik nou een nieuwe router koop, of ik dan nog steeds dit probleem zal hebben... Ligt het eigenlijk wel aan mijn router?

Klopt ik heb dat ook wel eens gelezen. Maar als je voor jou gevoel zoiets hebt van dit wil ik niet, moet je het zeker niet doen. Ik zie het bij aardig wat vrienden etc aanstaan, en ik bij mezelf ook, en jaren geen problemen gehad. Ik heb zelf een aparte firewall van eset meedraaien dus ik vertrouw het wel. Maar je zou in ieder geval kunnen testen. Zet upnp tijdelijk aan en kijk of je melding weg is. En zet hem uit en kijk dan weer. Buiten alle teksten die ik erover heb gelezen, heb ik er zelf geen moeite mee om aan te zetten. Als men echt wilt, komen ze bij computers als die van ons er echt wel in. Het blijft 'maar' een router firewall, en geen tmg om maar als voorbeeld te noemen.

Delta Hawk

Ik hoef niks te weten over UNPN, dat was mijn vraag niet, mijn vraag was namelijk: Wat kan ik eraan doen om mijn NAT-type voorgoed op "Open" te krijgen?

:(Nah oke ..:thumb: heb je dan wel jouw NAT type in je firewall geregistreerd ?? ( vastgelegd ):( 'k denk dat je in dit geval niet meer jouw NAT type zal meer .... veranderen ..
-------------
En.... ietsjes meer over NAT-type kan je >HIER !< lezen scrol maar naar beneden tot :thumb:VirtualVertex:thumb: comment ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan