NAT Type openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
102
Hallo!

Zoals jullie misschien al wel weten kwam Black Ops 2 maandagavond uit. Ik heb die dan ook gekocht en wilde die met wat vrienden van me gaan spelen. Nu blijkt echter dat onze NAT types allebei op "Strict" staat in plaats van "Open". Nu kan ik niet met hem samen spelen. Erg vervelend dus. Ik heb een Experiabox van KPN. Mijn poorten staat open (dat denk ik tenminste). Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn NAT kan openen? Dat zou ik heel erg waarderen.

Alvast bedankt voor alle hulp!
-Bas
 
Port forwarden heb ik dus al gedaan. Ik probeer mn NAT te openen. Hebt u de vraag wel gelezen?
 
Wat vriendelijker mag ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. Ik heb echter geen PS3, ik speel op pc...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo!

Zoals jullie misschien al wel weten kwam Black Ops 2 maandagavond uit. Ik heb die dan ook gekocht en wilde die met wat vrienden van me gaan spelen. Nu blijkt echter dat onze NAT types allebei op "Strict" staat in plaats van "Open". Nu kan ik niet met hem samen spelen. Erg vervelend dus. Ik heb een Experiabox van KPN. Mijn poorten staat open (dat denk ik tenminste) . Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn NAT kan openen? Dat zou ik heel erg waarderen.

Alvast bedankt voor alle hulp!
-Bas
Port forwarden heb ik dus al gedaan. Ik probeer mn NAT te openen. Hebt u de vraag wel gelezen?
Als je weet wat NAT zou zijn en er is geforward dat zou er geen probleem zijn dus iets klopt er niet.
Je hebt dus een statisch ip adres die je in de router hebt geforward met de juiste poortnummers op tcp en/of udp?
 
Ja ik heb alles geport op een statisch IP adres met de juiste nummers en tpc en/of udp. Toch zijn ze nog niet open. Er werkt iets niet! Of ligt dat aan het feit dat ik KPN heb?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet heel erg veel verstand van routers etc. Wat is DCHP en hoe verander ik het?
 
In je routeropties zou ergens LAN moeten staan en daar zouden adressen moeten staan (192.168.(0 tot 4).(0 tot 252) en de laatste is het bereik en dat zou op 100 tot 250 moeten? (dan krijg je dus: Address Pool Start IP: 192.168.2(kan anders zijn bij anderen).100 Address Pool End IP: 192.168.2(kan anders zijn bij anderen).250
 
Okee dat heb ik gedaan. Mijn router is echter nog steeds strict. Ik heb onderhand wel een programma gedownload dat aan kan geven of een bepaalde poort open staat. Blijkbaar heb ik dat dus niet goed gedaan want ze zijn nog dicht. Vreemd... Wat kan ik nou fout gedaan hebben?
 
Zou je trouwens niet heel simpel poort 1 tot 32000 meteen kunnen portforwarden in 1 keer? Ik denk het niet anders zou iedereen het doen maar dat lijkt me wel logisch.

Mvg
 
Vreemd is wel dat ik hier COD-MWF 3 heb en zonder poorten te hebben geopend ervoor gewoon multiplayer kan doen.
 
Multiplayer kan ik nu inderdaad ook gewoon doen. Ik kan alleen niet samen spelen met andere mensen wiens NAT ook op strict staat. Ik heb ook MW3. Volgens MW3 is mijn NAT Moderate en soms Open, dat verschilt per dag. Voor Black Ops 2 is hij echter altijd strict.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan