Nat-Type &UnPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

steintje1

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo
Ik heb sinds kort vervelende problemen met mijn Nat-Type en de UnPP
ik heb een beetje gegoogeld en kwam tot de conclusie dat het Nat-type Moderate was en de UnPP uit.
ik zou het NAT-type graag open hebben maar weet niet hoe ik dit moet doen bij de Orange Live box (ik weet dat ik bij geavanceerde instellingen ----> firewal moet kijken maar kom vanaf daar niet echt ver)
en hoe ik de UnPP moet aanzetten.
het begint echt een probleem te worden want ik speel regelmatig met vrienden een spel en dit is doordat het nat-type moderate en de UnPP uitstaat niet meer mogelijk

Ik kwam niet echt ver bij google want ik kwam alleen op xbox sites en ik heb het juist voor de computer/ Playstation nodig.

groeten Stein

Ik denk dat jij UPnP bedoeld?

Dit zijn de mogelijkheden van NAT-type:

NAT1 = direct aan internet
NAT2 = Verbonden via een router
NAT3 = Ook verbonden via router, maar o.a. zonder open poorten.

Het fijnst om te gamen is natuurlijk NAT2.
Deze gebruik ik daarvoor zelf ook.

Om dat in te stellen ga je naar: je browser, daar kun je bovenin je internet adres balk intypen: 192.168.1.1
Als het goed is kom je dan in de instellingen van je router terecht.

Soms vraagt deze nog om een naam en pasword dan is dat iets van administrator en w8w administrator of admin - admin
Moet je even kijken.

Dan moet je naar de internet adressen of port forwarding

Daar ergens kun je UPnP aanzetten. Als het goed is gaat je router dan automatisch naar NAT2 toe. Omdat de UPnP dan de port forwarding regelt.

Probeer maar eens:thumb:

Helaas is dit niet de oplossing
ik heb het geprobeerd maar ik kom weer hetzelfde menu waar ik steeds vast kom te zitten. ik heb overal gekeken en ik kom er niet uit wat ik moet doen.
livebox is heel erg irritant en heel erg ingewikkeld en als ik dat IP indruk kom ik bij hetzelfde menu als ik het router IP indruk

edit: ja ik bedoel ook de UPnP maar die kan ik ook nergens aan zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan