NAT uitschakelen bij de Xperia Box!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAF922

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Hallo, in mijn vrije tijd host ik servers voor diverse online games, Nu ben ik laatst verhuisd, en na +/- 2 maanden heeft kpn mij aangesloten.
Er zijn daarvoor al een aantal dingen mis gegaan, waaronder geen levering van de router, en geen contact met reggefiber over instalatie van het stomme genexis kastje. dus ik had mijn servers nog lekker bij mijn ouders staan.

Ik heb een Fritzbox 7390, en een experia box v8 van KPN.
Nu raad je het al, de experia box is complete bagger als het gaat om het hosten van servers.
De NAT is verschrikkelijk en de snelheid ben ik ook niet over te spreken, Wifi gebruik ik niet.
De Fritzbox daaraantegen is niet verkeerd.

Even voor de duidelijkheid ik heb een pakket met Internet en bellen, geen tv, maar een vaste telefoon gooi ik zo overboord als ik het internet werkend krijg. Lange leven de mobiele telefoon!

Makkelijk gezegd ik wil de beste kwaliteit voor mijn servers, en een dubbele NAT is daarvoor niet te doen, In elkgeval niet met de experia box.

Mijn glasvezel aansluiting is aangesloten op de xperia box in de WAN Ingang, vanaf een internet slot van de xperia box gaat een kabel naar de 1ste Internet slot van de Fritzbox, die is hiervoor geconfigureerd en neemt dit signaal over en functioneerd dan zelf als een router.

Dit is allemaal koek en ei, om mensen alvast alle informatie te geven

KPN xperia box zit op 192.168.2.254
Fritzbox zit op 192.168.178.1
Static IP van server 1 zit op 192.168.188.34 met een default gateway van 192.168.188.1

Ik heb ook internet op de server, dit werkt perfect, nu komt het probleem als ik wil Port forwarden, Niks werkt,
Stel ik wil een teamspeak server met porten 9987,30033,10011, alle 3 TCP/UDP dan lukt het mij niet om hem extern te benaderen wel intern.
via 192.168.188.34

Dit heeft te maken voor wat ik weet met een dubbele NAT, van de xperia box V8 en de fritzbox 7390
Dus als ik met de kpn klanten service bel >:O dan verteld meneer mij dood leuk dat in zijn simulator er een knop moet zijn om de NAT uit te schakelen.
Deze knop kan ik niet vinden, en als ik vraag naar zijn firmware versie dan blijft het stil en kan hij dat niet meedelen.
Mijn firmware van de xperia box V8 = Firmware Version:02.00.124

DMZ Function zou ik kunnen gebruiken met een static mac adress voor de Fritzbox, helaas wordt er dan niet meer dan 16mb/s gehaald in snelheid.

Nu is mijn vraag redelijk simpel maar het andwoord waarschijnelijk niet
Hoe maak ik mijn experia v8 KPN modem onschadelijk qua NAT en laat ik zoveel mogelijk doen door de Fritzbox 7390
Ideal zou zijn als ik de Fritzbox 7390 als enige modem kon gebruiken, ook al heeft het geen telefoon aansluiting (zie hierboven), maar ik heb geen idee hoe dat voor elkaar te krijgen.

Dus alles werkt, alleen port forwarden is een enorme ellende, en dat is juist wat ik voor servers nodig heb.

naar aanleiding van http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/215351-Wil-je-snel-hulp-lees-dan-dit-even!
Heb ik hieronder de andwoorden.

Ik gebruik Windows 8, en heb deze proef server ook op Windows 8 draaien.
Glasvezel aansluiting is aanwezig!
Ik gebruik geen virus scanner en overige soortgelijke software, Ik formateer mijn servers/computers om de maand.
Ik gebruik een KPN eXperia Box v8 en een Fritzbox 7390
Ik wil een kabel verbinding en niet draadloos.

Kijk eens hier.
Komt op het volgende neer: Vanaf de Genexis loopt de kabel naar een managed switch, die kan trunken etc. Die zul je extra moeten aanschaffen, reken op een flinke kostenpost. [De Cisco die in de instructie wordt gebruikt kan wellicht teveel, en kost dan ook net iets meer dan 200 euro. EDIT: Misschien is de variant zónder PowerOverEthernet ook bruikbaar voor jouw doelen: link. Die kost iets meer dan 100 euro.]
Vanaf de managed switch wordt de trunk uit elkaar gehaald voor telefonie en Internet. De Experiabox gaat puur de telefonie doen (Wifi aanzetten op de Experiabox heeft dus ook geen zin), en de Fritzbox gaat (via PPPoE-inlog) de Internet verbinding doen.
Omdat je puur over bekabeld Internet praat zet je Wifi af op de Experiabox en ook op de Fritzbox.

Anders gesteld: De trunking doet de managed switch, de Experiabox doet de telefonie en de Fritzbox doet de Internet-verbinding.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd (heb abonnement bij een andere provider), maar de stappen leken me goed. Aan jou de taak uit te zoeken of die instructie nog steeds geldig is met jouw type abonnement en jouw Fritzbox router zo ja, of je bereid bent te investeren in een managed switch.

Tijs.

Laatst bewerkt:
"Cisco 200 Series Switches SG200-08" aangeschaft, komt morgen binnen, na wat googlen blijkt dat er meerdere topics over de manier als beschreven staat in je link zijn, en het wordt redelijk uitgelegd, Ik post waarschijnelijk morgen als ik de switch in huis heb, configuratie zal redelijk vlot verlopen denk ik

Ik denk dat veel meer mensen met dit probleem zitten.
Mensen die niet zo hersendood zijn qua betreft internet als kpn de gemiddelde klant toebedeeld.

Nu ben ik zo ontzettend blij dat een user mij op tweakers deze link heeft toegestuurd, het lost je direct van het hele probleem op

http://netwerkje.com/eigen-router

Het kost je wel een switch van +/- 100 euro
of een router van +/- 300 euro

Ik heb mijn switch besteld
Cisco SG 200-08 8-port Gigabit Smart Switch
Krijg hem morgen binnen en dit gaat zo awesome worden

Dnties, hartelijk bedankt voor je andwoord je hebt me echt geholpen
Aardig van je dat je de moeite nam om mij te helpen

Nogmaals
http://netwerkje.com/eigen-router

DONE!

Ik update dit topic hopelijk +/- zaterdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan