Natuurfotografie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hello! :)

M'n site is ongeveer 3 maand in de lucht. Heb m onlangs wat opgefrist. Graag jullie reactie.
Alvast dank!

O ja...hij staat in m'n handtekening.

oke allereerst wil ik even zeggen dat ik met sites maken geen ervaring of iets dergelijks heb en ook geen verstand.

Ik heb even op je zite rondgekeken en ik vind het een enorm rustige maar boeiende site
hij is enorm duidelijk en mooi vind ik zelf

knap!

Tibor

heb ook rond gekeken, vind fotografie erg boeiend, met name als het over natuurlijk gaat :). ik vind de site duidelijk, en alles is makkelijk te vinden, zonder frutsels of friemels wat de meeste sites TE druk maakt, jouw site is erg prettig om rond te kijken :).

Hartelijk dank voor jullie reactie! :)

De inhoud is super lekker duidelijk alles makkelijk vindbaar. maar beetje donker en plat ;)

Een paar kleine dingetjes uit vormgevers/developers perspectief.

- De rode en groene kleur zou ik er zeker uit halen, breekt je website uit elkaar, past niet in het ontwerp.
- Het "Welkom" gedeelte ende regels daaronder lijken een andere kleur te hebben dan de onderste regels, of dit aan je achtergrond ligt kan ik in de code zo snel niet zien, maar de bovenste regels vind ik erg dof en daarom snel wegvallen.
- Wat ik wil opmerken is dat je hyperlinks, denk aan bericht rechts en je navigatie, een fellere kleur hebben dan je content en hierdoor veel meer naar buiten springen,
ik persoonlijk krijg hierdoor het gevoel weggetrokken te worden naar je navigatie en niet naar je context dit kan vervelend zijn om te lezen.

verder vind ik het een zeer mooie poging:)

De inhoud is super lekker duidelijk alles makkelijk vindbaar. maar beetje donker en plat ;)
Bedankt voor je reactie! :thumb:

Een paar kleine dingetjes uit vormgevers/developers perspectief.

- De rode en groene kleur zou ik er zeker uit halen, breekt je website uit elkaar, past niet in het ontwerp.
- Het "Welkom" gedeelte ende regels daaronder lijken een andere kleur te hebben dan de onderste regels, of dit aan je achtergrond ligt kan ik in de code zo snel niet zien, maar de bovenste regels vind ik erg dof en daarom snel wegvallen.
- Wat ik wil opmerken is dat je hyperlinks, denk aan bericht rechts en je navigatie, een fellere kleur hebben dan je content en hierdoor veel meer naar buiten springen,
ik persoonlijk krijg hierdoor het gevoel weggetrokken te worden naar je navigatie en niet naar je context dit kan vervelend zijn om te lezen.

verder vind ik het een zeer mooie poging:)
Hartelijk dank voor je opbouwende kritiek.....kan ik wat mee! :thumb:

In aanvulling op het laatste punt van grumbkow:
Tussen de achtergrond en de tekstkleur (de gewone) zit niet heel veel contrast.
dus door deze te verhogen word ook het punt van grumbkow minder :) en de tekst leesbaarder (niet dat het niet te lezen is hoor :))

Hoi ikself, (lijkt wel alsof ik tegen de spiegel praat :P)
Bij mij (op WinXP met Firefox) duurt het erg lang voordat de logo-titel "Sape van der Ploeg Photography" veranderd is van de Times New Roman (mijn default lettertype) in het meegestuurde lettertype "Yanone Kaffeesatz". Daarna komt pas de eerste mooie foto eronder.
Omdat ik ook bezichtig op 1024*768px, betekent de vertraging dat ik een tijdlang (nou ja, ca. 1/2 seconde: maar dat is erg lang voor een haastige surfer!) tegen een afbeelding van een zwart gat zit aan te kijken. Jammer!

black-hole.png

Maar als ik het goed zie in de css, wordt de "Yanone Kaffeesatz" alleen gebruikt voor dit logo. Dan zou ik er gewoon een img van maken, en er een hidden h1 {position: absolute; left: 0; margin-left: -9999px;} bij zetten met de tekst "Sape van der Ploeg Photography", zodat Google ook nog iets te lezen heeft.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan