(natuurlijk) doet mijn router het niet! Merk sitecom 402

Status
Niet open voor verdere reacties.

pampierhier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2004
Ik heb een router gekocht (broadband Sitecom DC202), maar die krijg ik natuurlijk niet aan de praat. Heb je altijd met die dingen. Wie helpt me uit de brand?

Ik heb kabelinternet van @home. Ik doe alles volgens het bijgesloten boekje, maar geen effect. Alle opties die aan en uit moeten zijn volgens het boekje ingesteld. Wat ik niet kan thuisbrengen (en dus mogelijk is dat het probleem):
-Het WAN lampje flikkert heel snel (net als een lampje van de modem) Hoort dit?
- De link lampjes branden
- Bij GATEWAY verbindingen die ik heb aangemaakt, staat verder geen lijst onder eigenschappen. Die verbinding staat steeds uit. Is dit de oorzaak?
-Ip adres en DSN servers staan bij mijn abbonement als automatisch toegewezen.

Kortom, hoe stel ik dit nou goed in? Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Heb je het cc of cp of co nummer van @home wel ingesteld.
dus bv, cc123456-a

Ja, internet werkte gewoon prima, maar niet met de router ertussen. Dus alle namen en aanduidingen en weet ik veel wat nog meer moeten gewoon goed zijn.

Je moet dat nummer dus ook IN de router invullen

domme vragen bestaan niet.
Maar staat dit nu net niet in jouw handleiding van de sitecom.
Geef anders even de website van sitecom dan zal ik ook even kijken.

Hiermee moet het lukken

2. Start uw webbrowser. Type in het veld Adres het volgende in: 192.168.0.1
3. U ziet nu het beginscherm. Klik op Setup.

4. U komt nu in de Setup wizard, controleer of het modem aangesloten is en klik op Next.
5. Selecteer eerst uw land bij Country
6. Selecteer vervolgens bij Service uw internet provider. Klik Next.
7. Afhankelijk van de gekozen provider, dient u in het volgende scherm eventueel uw gebruikersnaam en wachtwoord of MAC address (Chello, UPC) of hostname (@home ‘c-nummer’) op te geven. Klik vervolgens Next.
8. Klik finish om de configuratie te voltooien. Klik vervolgens Close. Wanneer Test Internet Connection is aangevinkt, zal de router nadat u op finish heeft geklikt de verbinding testen. Wacht deze test af voordat u op close klikt.
9. De configuratie is voltooid. Wanneer uw provider niet in de lijst voorkomt, raadpleeg de full manual hoe de router te configureren voor uw verbinding.

bron: www.sitecom.nl

MVG.

Armand

Dus het doet het wel.
Gelukkig. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan