NAV 2002 uitschakelen > Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

The J-Man

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Berichten
2.988
Is het verstandig om mijn virusscanner (NAV 2002) uit te schakelen als ik updates download en installeer via Windows Update?
 
ik doe het niet (ook 2002), en het gaat altijd goed, maar waarom wel uitschakelen???

updaten gebeurd bij mij automatisch
 
Tja soms hoor je wel eens dat virusscanners de boel naar de kl*te kunnen helpen als je programma's installeerd.

Bijvoorbeeld de Detonator driver installatie waarschuwt eerst dat je de virusscanner moet uitschakelen en daarna pas de installatie moet starten.
 
met Norton en een windows update geen problemen gehad en ook nog nooit gehoord
 
De reden waarom de Detonator drivers waarschuwen voor een virusscanner is dat de drivers ingrijpende veranderingen doorvoeren. De wat oudere (lees: slechtere) virusscanners gaan dan vals alarm slaan, en dan kan de gebruiker natuurlijk op blokkeren klikken en dan loopt de installatie in de soep.

Norton AV en Mcafee hebben dit soort vervelende eigenschappen niet.
 
Het is wel aan te raden om bij SP1 voor XP je virusscanner uit te zetten. Hier heb ik al hele rare dingen mee meegemaakt. Verder laat ik hem gewoon altijd aan staan.
 
hallo,

in sommige gevallen is het inderdaad verstandiger de virusscanner uit te schakelen. Dit komt onder meer omdat de scanner een vrij zwaar programma is die meedraait op je computer. Het kan geen geen kwaad om je scanner even uit te zetten, zolang je internet even uit schakelt (dwz ofwel telefoonverbinding verbreken of kabel/adsl verbinding verbreken). Check de update van te voren op virussen, zodat je weet dat daar niets mee aan de hand is.
Zo kan er eigenlijk niets fout gaan.


peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan