nav 2003 en zonealarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter tipie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo,

Bij pc met windows 2000 ingesteld met gebruiker met beperkte rechten kan de virus scanner niet geupdate worden wel als administrator.

Bij de instelling van de firewall heb ik het ingesteld in dat norton wel toestemming voor internet krijgt maar toch word er geen liveupdate gedaan ( gebruiker mag niet op internet)

Hoe kan ik dit oplossen??

de gebruiker heeft gelimiteerde rechten en mag derhalve geen installatie's doen of programma's aanpassen.
Live-update is het aanpassen van software en zal derhalve waarschijnlijk niet geaccepteerd worden.

Heeft deze gebruiker wel de mogelijkheid van internet ? Kan deze webpagina's bezoeken ?

nee deze gebruiker heeft geen toegang tot het internet alleen outlook express.

Dan kan dat ook nog de oorzaak van het probleem zijn, update's worden opgehaald via het internet (poort80) dus als de gebruiker geen rechten daartoe heeft kan hij ook geen update's halen vanaf het internet.

Mag deze gebruiker ook geen internetverbinding hebben ?

nee dat is nu juist het punt ze mogen alleen outlook express gebruik maar geen internet.

Nu heb ik via zonealarm wel toegang gegeven via wachtwoord dat al hetgene wat met norton te maken heeft wel toegang heeft tot het internet.

Dat de gebruiker dit zelf niet kan snap ik maar via automatische liveupdate zou dit volgens mij wel moeten kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan