Nav 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter lima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lima

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2001
Wanneer worden besmette mails nu eens door Norton van de server verwijdert?

Re: wat bedoel je precies????

geplaatst door gebruiker220
leg eens uit wat bedoel je precies??
ik begrijp dat er gevraagd wordt wanneer of dat norton eerst de mail op de server check en dan pas naar de computer laat gaan.

ou dat alles oplossen als het al kan???

Zou een hoop problemen schelen maar, dan ben je in eens afhankeleijk , toch???

zou wel erg veel werk zijn en de snelheid niet te goede komen. logisch nadenken voordat je een mailtje opent lijkt me beter

Re: wat bedoel je precies????

geplaatst door gebruiker220

leg eens uit wat bedoel je precies??

ik ben het zat om steeds via webmail besmette mails te moeten verwijderen omdat nav2003 belet om die op te halen en onschadelijk te maken
volgens mij is de oorzaak dat het virus onderschept wordt door
autoprotect en niet door de virusscanner, zoals normaal het geval is
als de e-mailscanner een virus onderschept.

in het activiteitenlog staat n.l. dat het bestand
c:\docume~1\...\locals~1\temp\cc41.tmp besmet is met het
w32.yaha.f@mm virus. er wordt verder aangegeven dat het virus
onderschept is door autoprotect. hierdoor wordt de mail niet volledig
binnengehaald en dus niet van de server verwijderd.

na het uitschakelen van het scannen van inkomende mail alsnog het
mailtje binnengehaald. bleek het te gaan om een mailtje met als
bijlage goldfish.eml.

Laatst bewerkt:
Berichte na vragen te hebben gesteld:

Dank u wel voor uw reaktie. Helaas is het niet zo, dat wij dit probleem afschuiven. Het is altijd mogelijk, dat er voor een bepaald probleem nog geen echte oplossing is. In zulke gevallen proberen we de klant de best hanteerbare semi-oplossing te geven, zodat er in ieder geval met de software gewerkt kan blijven worden.

In uw geval zou er echter een oplossing kunnen zijn maar dit is afhankelijk van de email software die u gebruikt. Als u Outlook Express versie 6.0 heeft, dan kan het aan de veiligheidsinstellingen van Outlook Express kunnen liggen. U moet dan even het volgende checken en eventueel aanpassen:
* Open OutlookExpress 6.0.
* Klik op Extra, ga naar Opties en klik daar op tabblad "beveiliging".
* Als er een vinkje voor "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan." staat, verwijder dit vinkje dan en het probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn.
* Bevestig dit met OK

Als u een andere versie of een ander email-programma heeft, dan zal deze oplossing niet werken en blijft het helaas zoals de heer Benzenberg u heeft meegedeeld. Ik kan me voorstellen, dat u daarin teleurgesteld bent en ik zou u graag helpen, maar jammer genoeg is er dan gewoonweg nog geen andere oplossing.
Ik hoop u desondanks toch van dienst te zijn geweest. Laat u het ons weten als u weer vragen en/of problemen heeft.
We zullen ze graag beantwoorden of oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Ron de Vries
Symantec Authorized Support

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan