NAV 2004 PE-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Na de installatie van Norton AntiVirus 2004 Prof. Ed. zijn de schijven in mijn verwisselbare schijfstations niet meer leesbaar. Tevens is in het rolmenu de optie /delen en beveiliging verdwenen.
Na de-installatie is alles weer in orde. Met de eerdere 90 dagen-versie van 2004 speelde hetzelfde. Het moet dus absoluut aan dit programma liggen.
Systeem Windows XP-HE op P IV 2.2 Ghz, geheugen ruimschoots aanwezig, pakweg 75 %.
Op mijn notebook met ME op P III 450 Mhz geeft hetzelfde programma geen problemen!
Weet iemand de truc?

Alvast mijn oneindige dank,

Pimpernel.

het kan ook ene probleem met me zijn want die loopt over het algemeen niet helemaal lekker dus probeer het eens bij een vriend kenis

Het gaat niet over Win ME maar over XP-home. Het staat er toch duidelijk, dacht ik.

Pimpernel.

pimpernel,
Dit probleem komt meestal voor bij mensen die windows Xp hebben geinstalleerd boven op windows 98/ME zonder de programma's te verwijderen die niet compatibel zijn met windows xp.
Is dat bij jou ook het geval pimpernel ?

Meestal lost je het probleem zo op: installeer AntiVirus 2004 opnieuw. Doe daarna een liveupdate en installleer alle updates van Norton.
Ga daarna naar de opties van Norton en zet de script blocking uit van Norton. Restart daarna de pc en kijk of je probleem is opgelost.

Beste Saldos,

Windows XP-HE is schoon geïnstalleerd op de P IV, ME heeft daar nooit op gestaan!
NAV 2004 PE is al enkele keren opnieuw geïnstalleerd na grondige reiniging van resten in het register. Eerst stond er de 90 dagen-versie op wat hetzelfde probleem gaf.
Het probleem speelt dus vóór en na de installatie van Service Pack 2.
Script blocking stond - dacht ik - uit maar dat weet ik niet zeker.
Eén ding is wel zeker: veel van Norton-producten geven steeds problemen bij of kort na de installatie, o.a. Anti-spam en nu dus weer antivirus! Eenmaal opgelost zijn het verder goede programma's.

Bedankt voor het meedenken alvast en script blocking ga ik nog even controleren.

Pimpernel

Geplaatst door pimpernel
Beste Saldos,
Het probleem speelt dus vóór en na de installatie van Service Pack 2.
Script blocking stond - dacht ik - uit maar dat weet ik niet zeker.

Pimpernel

Die script blocking staat standaard altijd aan tenzij je hem zelf uitzet.

Maar nu ik weet dat het gebeurde na de installatie van SP2, heb ik ook een andere oplossing voor je, want dat verklaart een heleboel.
Lees dit maar even. Dat zal je probleem wel oplossen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1201743#post1201743

Jammer, beste Saldos, ik heb toch duidelijk vermeld dat het probleem ook bestond vóór de installatie van SP 2.
Inmiddels heb ik ook antwoord van Symantec, voorlopig heb ik dus genoeg te doen om alles te proberen.
Maar ook jouw idee zal ik uiteraard testen. Bedankt in ieder geval!

Pimpernel.

Geplaatst door pimpernel
Jammer, beste Saldos, ik heb toch duidelijk vermeld dat het probleem ook bestond vóór de installatie van SP 2.
Inmiddels heb ik ook antwoord van Symantec, voorlopig heb ik dus genoeg te doen om alles te proberen.
Maar ook jouw idee zal ik uiteraard testen. Bedankt in ieder geval!
Pimpernel.

En wat is het antwoord van symantec?

Symantec gaf een onbruikbaar antwoord. Gaan uit van het idee dat NIS en NPF geïnstalleerd is wat dus niet zo is. Wèl NSW waar NAV 2004 onderdeel van is.
Stellen voor Nero op te waarderen terwijl dit er niet op staat, wèl Roxio! Heb ik dus niets aan.
Maar jouw idee aangepakt door alles in NAV uit te schakelen en te herstarten. Daarna waren alle schijven toegankelijk! Script blocking ingeschakeld en herstart: alles goed! Alles ingeschakeld m.u.v. 'AutoProtect starten wanneer Windows opstart'. Herstart: alles goed!
Het gaat fout wanneer deze optie ingeschakeld is bij het starten, net als bij de eerdere 90 dagen-versie!
Het betekent nu alleen dat je handmatig 'AutoProtect' moet inschakelen. Daar valt mee te leven hoewel 100 % is het dus niet. Zal hiervoor nogmaals Symantec benaderen. Maar script blocking was het dus niet!

Bedankt voor de goede hint!

Pimpernel.

patch

In het Symantec-bericht zat ook nog een verborgen verwijzing naar Microsoft waar vermeld wordt dat Roxio Easy CD 5 ook de oorzaak kan zijn. Dát gebruik ik inderdaad. De patch hiervoor - \5.3.5u.exe - nog niet kunnen installeren.
Rare zaak, dat het dan ook werkt voor het diskette-station met hetzelfde probleem.
Na installeren patch zal ik nogmaals reageren.

Pimpernel.

Patch voor Roxio uitgevoerd: hielp niet!
Reactie van Symantec: verplaats het laden van \ccapp naar Opstarten. Dit geheel volgens de instructies uitgevoerd: hielp niets!
Je laatste tip bekeken maar iets wat er op lijkt zit er m.i. niet bij of weet jij misschien welk punt ik dan precies moet hebben. De ellende is altijd dat dit soort info in het Engels staat en daar heb ik toch wel enige moeite mee.
Ga nu eerst nogmaals Symantec attaqueren, 't is tenslotte hun taak dit op te lossen. Handmatig kan ik me voorlopig wel behelpen maar 't is riskant.

Bedankt,

Pimpernel.

Vergeefs geprobeerd, ineens is dit product onvindbaar geworden!

Laatst bewerkt:
Beste Saldos,

Tip bekeken maar lijkt niet erg toepasselijk, het betreft de Symantec-firewall en die staat er niet op.
Ik heb wèl alle residente programma's ontladen en met alleen \ccapp gestart en 'AutoProtect' ingeschakeld.
Hetzelfde euvel dus geen laadconflict, toch?
Na betere lezing blijkt je tip vrijwel hetzelfde als wat Symantec gaf maar dan voor het bestand \ccapp.exe wat verantwoordelijk is voor de lading van NAV 2004. Dit had ik al uitgevoerd maar het had geen effect.
Ook de gehele verwijdering van Easy CD Creator 5 leverde niets op. De herinstallatie ervan echter des te meer! Dit programma was eerst niet compatible met XP, updates moesten uitkomst brengen. Alles verwijderd, register geschoond.
Nero 5.5 erop gezet, hetzelfde als op mijn notebook, werkt goed maar geen InCD onder XP. Versie 6.0(?) + DVD-brander komt eraan!
Op de site van Symantec-ondersteuning is nu ook nog alles van NAV 2004 verdwenen! Wèl 2005! Kun je niet eens meer je ei kwijt! Grrrrrrr......

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Voorlopig alleen maar al mijn herstelpunten kwijt! Gelukkig geen images.....
Zolang 'AutoProtect opstarten wanneer Windows start' aangevinkt staat in 'Opties' kan ik het schudden, wat je ook doet. Start handmatig en er is weinig aan de hand. Maar dan valt 'AutoProtect' soms weer weg na een verbroken verbinding??? Ook duurt het vrij lang voor het pictogram op de Taakbalk verschijnt na de start.
Symantec laat ook niets meer van zich horen. Het moet absoluut iets zijn in versie 2004, 2005 niet meer?

Vandaag 13/11 alsnog deze schone herinstallatie uitgevoerd. Resultaat: noppes!

Ga weer op handmatige inschakeling over totdat Symantec dé oplossing geeft....... Grrrrrrr!

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Tot mijn stomme verbazing werkt e.e.a. vandaag (15/11) plotsklaps naar behoren! Hoe dit nu kan is mij een volkomen raadsel. Had er na het laatste fiasco absoluut niets meer aan veranderd.
Heeft dan de schone herinstallatie dan na verloop van tijd toch effect? Uiterst merkwaardig! Maar enfin, het werkt nu zoals het moet en dáár gaat het om.

Bedankt voor het meedenken!

Pimpernel.

Helaas! Toch weer even te vroeg gejuicht, er zijn toch weer starts waarbij 'AutoProtect' niet ingeschakeld blijkt te staan dus onbetrouwbaar!!! Dat is nog erger! Dáár tuin je vroeg of laat in, denkend dat je beschermd bent en wat dus niet zo is.
Hetzelfde feit blijkt zich toch ook voor te doen op mijn laptop met ME, ook niet foutloos dus.
Waardeloos!

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Beste Saldos,

Je tip uitgeprint en zal dit zeker proberen als de situatie weer verergert. Momenteel loopt het onder XP redelijk maar onder ME op het notebook speelde dezelfde problemen! Alleen zag je het daar niet direct omdat het pictogram verborgen zat onder het Norton-pictogram!
Ook hier een schone herinstallatie uitgevoerd en ook hier lijkt het weer goed te gaan. Waar heb ik dat eerder gehoord......?

Toch getracht de Automated Support Assistant te draaien: geeft aan dat er een probleem is en adviseert een totale virusscan met actuele definities. Had ik al gedaan maar zal het herhalen.

17/11 Scan uitgevoerd met recente virusdefinities: geen enkel probleem gevonden!
E.e.a. lijkt intussen toch aardig te lopen zij het dat het NAV-pictogram zeer vertraagd op de Taakbalk komt. Maar ZoneAlarm Pro kan zo ingesteld worden dat je gewaarschuwd wordt wanneer je onbeveiligd bent.
Van onzichtbare losse schijven heb ik in ieder geval geen last meer!

Automated Support Assistant later alsnog gedraaid: blijft een probleem zien! Tja?
De punten van dit bulletin gecontroleerd: alles is er en is gestart m.u.v. Symantec Core LC: dit is niet aanwezig. Toch werkt alles zij het dat het picto pas na enkele minuten op de Taakbalk komt. Je hoort het inschakelen!

Wat mij betreft stop ik nu met verder spitten. Het lijkt er toch sterk op dat de schone installatie dé oplossing is geweest. Alles blijft nu goed werken, óók onder Win ME.

Hartelijk bedankt voor alle moeite,

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan