NAV gaat DRM gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Arntz

Spywareslayer
Lid geworden
12 aug 2001
Symantec voegt digital-rights-management toe aan Norton Antivirus 2003
woensdag 9 april 2003 10:32
Symantec is begonnen met het toevoegen van digital-rights-management software aan downloadbare versies van Norton Antivirus 2003, om zo software piraten te dwarsbomen. Digital-rights-management software is een van de meest controversiele elementen van het nieuwe millenium. Aan de ene kant staan bedrijven die claimen het recht te hebben om hun software te beschermen tegen piraterij, aan de andere kant staat de consument die claimt door het aanschaffen van de software de vrijheid te hebben om deze op zijn manier te gebruiken. Symantec liet weten dat haar produkten behoren tot een van de meest gekopieerde software, iets wat DRM moet gaan voorkomen, aangezien dit ook zou werken bij Windows XP. Door DRM moeten klanten namelijk hun software activeren om er gebruik van te maken

Meer info: http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1009112,00.asp

Groetjes,

Pieter

Als je de discussie op Extreme Tech doorleest zijn er niet veel gebruikers blij met deze ontwikkeling.Ik schat in dat Symantec een hoop klanten zal gaan verliezen en in één reactie staat idd al een lijst met virusscanners en e-mail protectors.
De fraaiste (en gelijk ook "droevigste") reactie vind ik deze omdat ie zo herkenbaar is:
"Pirates find a way around it and continue copying as they see fit, and honest users who pay for it end up spending hours on hold on a long-distance call only to be accused of being a hacker just because they reinstalled Windows or upgraded their hard drives."

Bedankt Pieter Arntz !

Dat is belangrijke informatie. Ik wist dit niet.

Ik probeer iets intelligents hierover op te schrijven, lukt niet, ik kom niet verder dan een keiharde **********! :evil:

Geplaatst door hendricus

"Pirates find a way around it and continue copying as they see fit, and honest users who pay for it end up spending hours on hold on a long-distance call only to be accused of being a hacker just because they reinstalled Windows or upgraded their hard drives."

Voorlopig is het alleen maar de Engelse versie, maar het bovenstaande zal voor mij precies de reden zijn om dan volgend jaar maar op een ander AV over te stappen.

Groetjes,

Pieter

Dat zou ik maar doen, ikzelf zou behoorlijk ongerust worden als ik lees wat Symantec hier stelt ( of liever gezegd niet stelt):
"Smith said of the DRM-enabled Norton Antivirus 2003 boxes, which have begun to roll out to stores. "We'll implement boxed versions, but we're only doing so in limited quantities of units. "It's purely a pilot to see how effective it is.

Als het dus een flop wordt dan stoppen ze ermee.

Ik heb dit alles nu grondig gelezen en denk dan aan mijn ex-schoonvader, die had soms de neiging iets verstandigs te zeggen: "Hoe groter het verhaal, hoe groter de leugen."

Btw, ik krijg de reacties niet te zien op: http://discuss.extremetech.com/extremetech/start/?msg=30784
De pagina kan niet worden weergegeven.

Saldos, ik probeer positief te blijven maar ik vrees dat het echt gewoon doorgaat...of we dat nou een flop vinden of niet. :(

In ZA 2.6 valt weinig te configureren, is voor het eerst dat ik ergens niet op kan komen, uitzetten vind ik te risicovol, bovendien vind ik het raar dat ik zulks moet uitzetten om een pagina te kunnen zien, vooral als die pagina om beveiliging gaat...:D

Gezina, kun je er ook niet komen via die link in Pieter's eerste post? En vandaaruit ( via die link links boven) naar de commentaarpagina? De moeite waard,btw.

Geplaatst door gezina
In ZA 2.6 valt weinig te configureren, is voor het eerst dat ik ergens niet op kan komen, uitzetten vind ik te risicovol, bovendien vind ik het raar dat ik zulks moet uitzetten om een pagina te kunnen zien, vooral als die pagina om beveiliging gaat...:D

Gezina, ik weet dat je bang bent vanwege de beveiliging, maar er zal heus niets gebeuren door je firewall even een minuutje uit te zetten. Je hebt geen trojan op je pc of zo neem ik aan, dus er zal binnen 1 minuut echt niets gebeuren. :)
Als je naar je internet provider zou bellen met internet problemen zullen ze ook zeggen dat je je firewall even uit moet zetten.

Laatst bewerkt:
@ Hendricus, die link op de site is dezelfde, andere links aldaar, zoals Discussies, Build It etc trouwens ook niet, afijn dan maar niet, ik ga niet allerlei fratsen uithalen om asjeblieft dat te 'mogen' lezen, sorry Saldos maar bedankt voor je reactie, ZA blijft aan en ik blijf een stijfkop! :D

Jammer trouwens dat er niet meer reacties op komen qua Norton, zijn alle Helpmijers het hiermee eens dan?! :eek:

Ah, ik zie dat je nog iets over de provider meldt, dan tackelen we 'dat probleem' tegen die tijd wel weer!

Laatst bewerkt:
Zo verdeeld vind ik de reacties niet Pieter, merendeel is toch op z'n minst geirriteerd en is de mening van Paul Wilders (1e link van jou) iig ook mijn mening, de reactie van Controler op de 2e link vind ik zeer gezapig, als luitjes illegaal zulks downen inclusief trojanen, who cares, domheid kom je overal tegen. Anyway bedankt voor de info, wij zetten de hakken weer eens vet in het zand. :evil:

Het zal, hoop ik, zo'n vaart niet lopen met de Nederlandse versie.
Er zijn zat andere goede AV's. Dan maar ééntje zonder CD. Mooie kans om eens wat anderen uit te proberen.

Groetjes,

Pieter

Ik help het je hopen Pieter, net de 3e link gelezen, wel zeer verdeeld qua reacties waarbij ik soms toch wel erg moest lachen aangaande de vergelijking met een activatie van je creditcard, Dave dus. Nou ja, tegen de tijd dat het gaat spelen hebben jullie experts vast wel software gevonden die wel de pc's en de gebruikers zullen respecteren/behoeden en daar betaal ik ook gewoon voor, als altijd!

Geplaatst door Pieter Arntz
Het zal, hoop ik, zo'n vaart niet lopen met de Nederlandse versie.
Er zijn zat andere goede AV's. Dan maar ééntje zonder CD. Mooie kans om eens wat anderen uit te proberen.

Groetjes,

Pieter

Ik gebruik al bijna drie jaar gratis virusscanners. Eerst Inoculatel, daarna Antivir ( totdat die er een updatepuinhoop van maakte) en nu alweer een hele tijd Grisoft AVG. Geen gedonder en op tijd updates. Het kan dus
smile.gif
.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan