NAV2005 virusdefinities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stella-Fornax

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Betreft NAV2005.
Mijn virusdefinities automatisch updaten duurt een paar uur. Dit is al zolang ik hem heb geïnstalleerd, ca. 4 mnd.
Met NAV2004 ging dat ogenblikkelijk nadat ik mijn PC had aangezet.
Ik heb een kabelverbinding.
Kan dit ergens ingesteld worden?

Misschien is het een update waarvoor de computer opnieuw moet worden opgestart (na de update). Start liveupdate handmatig en kijk hoe groot de update's zijn.
Start nadat de update binnen is de computer opnieuw op en voer nog een keer handmatig liveupdate uit.

Bedankt voor het meedenken.
Het gaat niet om zomaar een update maar om de gebruikelijke virusdefinities, die soms een paar maal per week automatisch binnenkomen.
Vanmorgen was er weer een van 17-05-1005.

Start de computer op en controleer van wanneer jou laatste update's zijn (Als het goed is hoort dit van vanmorgen te zijn. Het is alleen de achttiende).

Kijk ook even naar een eventuele firewall.

Ja, Alles werkt perfect, update is binnen.
Het enigste is dat pas een paar uur nadat ik mijn PC heb aangezet hij gaat kijken of er een update is.
Met NAV2004 ging dat meteen nadat ik mijn PC had ingeschakeld.
Ik vraag me af of dat ergens is in te stellen zodat hij nu ook direct na het opstarten gaat kijken voor een update.

Ik zal gelijk zeggen dat ik geen NAV heb, maar kaspersky.

Ik kan een tijd instellen. Heb je dit toevallig gedaan?
Kijk even bij opties (misschien is daar een gedeelte met live-update. Dit was bij in ieder geval 2004 zo).

Via Start/Alle Programma's/Bureau-accesoires/Systeemwerkset/Geplande taken, rechtsklik op Symantec NetDetect/Eigenschappen, tabblad Schema, aldaar kan je idd een en ander instellen, maar als je nog klikt op Geavanceerd kan je die controletaak op een aantal uren zetten hoe vaak gecheckt moet worden.

Juist Gezina.
Dit is wat ik zocht.
Hij stond bij Taak plannen op dagelijks 14.30 uur.
Ik heb dit veranderd in "Bij opstarten"
Ben er van overtuigd dat het nu gaat zoals ik wil.
Bedankt, opgelost.

Gezina.
Ik heb helaas te vroeg gejuigd.
Ik kan al de instellingen in NetDetect veranderen maar na resetten van mijn PC zet iets alles weer terug naar dagelijks plannen, elke vier uur.
Wat doe ik verkeerd?

Ik zie dat er standaard op het Tabblad Schema elke 4 uur etc staat, zal wel standaard zijn. Dat doet Norton op mijn systeem ook en heb dat ingesteld elke dag om 08.30 uur en dan doet Norton dat om de 4 uur dus. Op datzelfde Tabblad, onderaan, kan je ook aanvinken Meerdere schema's weergeven, stoei daar eens mee. Bovendien is het ook zo dat als er een grote virusuitbraak is Norton zich niet aan de tijd houdt maar vrij vlot je AV update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan