• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Navigatie/boomstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

EKunst

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
Ik ben opzoek naar een manier om een anderen op een gemakkelijke manier een navigatie/boomstructuur te ontwerpen.
Denk aan deze manier: (via Invoegen - SmartArt)
Navigatiestructuur.gif
Zo kan iemand snel en op een simpele manier een structuur aanmaken en makkelijk een extra plaats toevoegen indien nodig.
De ingevulde data moet terug komen in cellen.

Nu is het me echt meer dan 100% duidelijk.

Nu is het me echt meer dan 100% duidelijk.

Ik maak gebruik van software waar objecten een onderdeel van zijn.
Deze worden in het systeem opgebouwd in een navigatie-boomstructuur zoals je hier kunst zien: (fictieve data)
Objectenstructuur.jpg

Deze data is te exporteren naar Excel, maar dit is voor een gebruiker die geen ervaring heeft met Excel te complex om daar een object toe te voegen.
Laat staan om vanaf scratch af aan te beginnen.

Daarom ben ik opzoek naar een mogelijkheid in Excel waarin de klant op een makkelijke en simpele manier zijn eigen structuur op kan zetten en op een hele simpele manier een object of niveau extra tussen toe te voegen.
Zo kwam ik op dit idee:
Navigatiestructuur.gif
Erg simpel en duidelijk.
Nu is de vraag of dit in Excel kan, of dat er een andere makkelijke en simpele manier is om een dergelijke structuur te creëren.

In Excel kan een 'klant' gegevens invoeren in cellen. Objecten kan een gewone gebruiker in Excel niet maken (met uizondering van werkbladen, werkboeken, dynamische tabllen, etc. maar die bedoel je waarschijnlijk niet.
Wat moet Excel met zo'n 'struktuur' ?

Hoe ziet de export vanuit jouw programma er uit ?

In Excel kan een 'klant' gegevens invoeren in cellen. Objecten kan een gewone gebruiker in Excel niet maken (met uizondering van werkbladen, werkboeken, dynamische tabllen, etc. maar die bedoel je waarschijnlijk niet.
Wat moet Excel met zo'n 'struktuur' ?

Hoe ziet de export vanuit jouw programma er uit ?

Zie hier de exportfile uit het systeem Bekijk bijlage Objecten-export.xlsx

EKunst, met een macro kun je excel van alles laten doen.
de truc is dat jij zegt wat er moet gebeuren bij welke handeling.

ps wat gebeurt er in dat filmpje als je Nederland verwijderd? verdwijnen dan automatisch ook de provincies?
of springen ze terug en worden zelf hoofdgroepen?

Om te beginnen: gebruik nooit (!) samengevoegde cellen

In de bijlage een voorbeeld met 2 methoden:

1. Pivottable (draaitabel): op basis van een gegevenstabel wordt een boomstruktuur gedestilleerd en weergegeven in een draaitabel
2. Treeview: op basis van de gegevesntabel wordt in een userform een treeview gevuld.

Open het Userform met de knop 'UF' naast de draaitabel in werkblad 'CSV_CC'.
Selekteer een item in de treeview.
Klik op de knop opslaan: de gegevens van het item (inclusief 'Parents') worden weggeschreven in het werkblad vanaf kolom X

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan