Navigatie buttons fp 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

love-miranda

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Hallo :)

voor mijn website had ik van een plaatje een hyperlink gemaakt als menu, maar helaas deed dit het op heel veel computers niet (of het was helemaal niet zichtbaar, of de "knop" deed niets)
Toen had ik gewoon een navigatie gemaakt, maar deze is nu alleen als tekst te zien. Ik heb een button op mijn computer staan die ik wil gebruiken, maar wil niet het risico lopen dat mensen niet kunnen surfen over mijn website.

Ik heb deze beschrijving gevolgd: http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll...usen/HomepageCursus/Cursus-Homepage-Maken.pdf maar dan moet ik het weer met hyperlinks doen...

Mijn website is www.waxin.waxout.com

Alvast bedankt!

Volgens mij is de website:
Die met het puntje ipv het streepje is een soort rad van avontuur met wild-west links naar weer andere link-farms. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: dat streepje is ook iets om goed in de gaten te houden als je het webadres op drukwerk laat zetten! :)

Hoi love-miranda,

Vergeef me dat ik vreselijk in de lach schoot bij het lezen van de titel van het pdf'je:
"Fatsoenlijke homepage maken in Frontpage ( voor leraren )"​
Een fatsoenlijke homepage maken in Frontpage ... dat kan niet! :D
Waarom niet?
Frontpage is een html-editor die compleet verouderd is en zelfs door de maker Microsoft wordt afgeraden om nog langer te gebruiken. En voordat MS dat deed, was het ook al een editor die vreselijke html-codes maakte, die (a) geen valid html waren, en (b) vaak alleen maar goed door Internet Explorer (ook van MS) te begrijpen waren, zodat websites niet of maar gedeeltelijk of slecht in andere browsers (Firefox, Opera, Safari, Chrome) getoond werden.
Dat als tweede voorafje. Nu je vraag nog!
Ik heb een button op mijn computer staan die ik wil gebruiken, maar wil niet het risico lopen dat mensen niet kunnen surfen over mijn website.
Dan laten we de Frontpage-gebruiksaanwijzing rustig in de bureau-la, en maken we zelf een code die het doet.
Heb je de buttons van voor je navigatiebalk al ge-upload naar ergens op je server?
  • Zo nee, dan graag even doen en hier de links zetten. Dan kunnen we zien wat de bedoeling is.
  • Zo ja, dan ook hier svp de links zetten. :)
  • O ja, en moet er ook iets gebeuren als je over de buttons heen hovert?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: De cursus is van 2003 (voor die tijd lang niet onaardig), was toen een inzending voor ThinkQuest van een 16-jarige scholier, en heeft daarna nooit een update gehad (zie deze).

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de website:
Die met het puntje ipv het streepje is een soort rad van avontuur met wild-west links naar weer andere link-farms. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: dat streepje is ook iets om goed in de gaten te houden als je het webadres op drukwerk laat zetten! :)

Oh dat is een stomme fout :o bij drukwerk kijk ik het wel 4 keer na :P

Hoi love-miranda,

Vergeef me dat ik vreselijk in de lach schoot bij het lezen van de titel van het pdf'je:
Waarom niet?
Frontpage is een html-editor die compleet verouderd is en zelfs door de maker Microsoft wordt afgeraden om nog langer te gebruiken. En voordat MS dat deed, was het ook al een editor die vreselijke html-codes maakte, die (a) geen valid html waren, en (b) vaak alleen maar goed door Internet Explorer (ook van MS) te begrijpen waren, zodat websites niet of maar gedeeltelijk of slecht in andere browsers (Firefox, Opera, Safari, Chrome) getoond werden.

Dan laten we de Frontpage-gebruiksaanwijzing rustig in de bureau-la, en maken we zelf een code die het doet.
Heb je de buttons van voor je navigatiebalk al ge-upload naar ergens op je server?
  • Zo nee, dan graag even doen en hier de links zetten. Dan kunnen we zien wat de bedoeling is.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: De cursus is van 2003 (voor die tijd lang niet onaardig), was toen een inzending voor ThinkQuest van een 16-jarige scholier, en heeft daarna nooit een update gehad (zie deze).

Bedankt voor je leuke reactie :d
Ik ben al tegen meerdere dingen aangelopen met frontpage, dus ik heb kompozer nu gedownload en ga daar maar mee knutselen.. heel erg bedankt voor je reactie en dat je me toch verder wilde helpen met fp ook al is dat programma te verouderd :)

Echt lief :thumb:

Hoi love-miranda,

Waarom niet?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hey CSShunter

ik heb kompozer gedownload, maar het lukt me niet om de achtergrond niet te herhalen..

Deze codes heb ik geprobeerd:

body {background-image: url(achtergriond.jpg); background-repeat: no-repeat;}

<style type="text/css">
body
{
background:url(achtergriond.jpg) no-repeat;
}
</style>

de codes heb ik ingevoerd via: bron en dmv invoegen -> html en invoegen-> php

Als ik de achtergrond via opmaak -> achtergrond instellen doe en dan naar het tabblad "bron" ga, dan staat daar een code voor de achtergrond, als ik daar no-repeat tussen probeer te zetten dan is heel de achtergrond weg..

:shocked:

Hé, da's merkwaardig. :rolleyes:
Dit:
HTML:
<style type="text/css">
body
{
background:url(achtergriond.jpg) no-repeat;
}
</style>
... zou in principe moeten werken (en die andere weglaten). Staat deze code, als je in de "bron" kijkt, precies zo in de <head> van het document? D.w.z. vlak voor het </head> einde?
Verder kan je er van maken:
HTML:
<style type="text/css">
body
{
background: black url(achtergriond.jpg) no-repeat 100% 0;
}
</style>
Het black zorgt dat de rest van de achtergrond zwart wordt; de 100% is dat de rechterkant van de kaarsjes-afbeelding op 100% van het beeldscherm zit. Dus altijd helemaal rechts, onafhankelijk van het formaat van het beeldscherm.
Dan zie je op een kleiner beeldscherm (van bv. 1024x768px) ook het tweede kaarsje. :)

En voor de volledigheid: als je het zo via css in de <head> doet, mag er geen "inline style" in de <body> tag staan.
... dus niet:
HTML:
<body
 style="color: white; background-color: black; background-image: url(images/waxin-bg.jpg);"
 alink="#000099" link="#000099" vlink="#990099">
... of iets dergelijks,
... maar alleen:
HTML:
<body>
Werkt het op deze manier?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan