navigatie cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald notes

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2003
Berichten
25
mijn auto navigatie-cd is beschadigd en die is niet meer te lezen. gelukkig heb ik via kazaa een vergelijkbaar bestand/bestanden met dezelfde indeling gevonden. die heb ik op een cd-rw gebrand(nero), maar die wordt niet gelezen door de navigator. wie weet hoe dat wel moet(kan dat met een cd-rw of moet ik een cd-write nemen(ik heb al bierviltjes genoeg).

groet,

Ronald
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heb helaas 0,0 verstand van deze software, maar een collega van mij heb ik ooit eens horen zeggen dat het downloaden en daarna branden van navigatiesoftware die niet officieel / legaal is, moeilijk tot niet zal werken. Dit zou komen doordat er een code / serial wordt uitgelezen op de originele en die logischer wijze niet zit op de 2e.
Ik moet daarnaast ook wel weer toegeven dat deze opmerking mij wat vreemd in de oren klinkt, want aan de andere kant meen ik persoonlijk dat software die niet te kraken is nog gemaakt moet worden............?

Maar, domme opmerking misschien, als je oorspronkelijke CD beschadigd is, dan zal de fabrikant toch niet te beroerd zijn om tegen een kleine verzendkostenvergoeding jou een vervangend origineel exemplaar te leveren?

....en idd. sommige hardware moet niets hebben van RW'tjes. Toch maar het risico van een extra bierviltje nemen denk ik zo...............
 
Laatst bewerkt:
Om je gerust te stellen.
Navigatiesoftware is wel te kopieeren maar NIET te gebruiken.
Het gaat gewoon niet werken in die cd spelers voor de navigatie.
 
bedank voor de reactie. toch zegt iets mij dat er wel iets mee te doen moet zijn, gezien het grote aantal bestanden die ik heb gezien,

groet,

Ronald
 
mijn schoonvader heeft een navigatie systeem van navteq in zij n auto.
ik heb deze cd gekopieerd zodat hij altijd een reserve heefd.
de gekopieeerde cd hebben we getest en het werkte gewoon.

probeer je beschadigde cd eens op je pc te zetten.
doe dit met een programma als clone-cd.
laat hem dan lezen met je cd of dvd brander.
mijn evaringen met dvd-rom spelers is dat deze wat slechter lezen.
 
met clonecd was de schijf te lezen en te schrijven. en hij doet het ook nog in mijn navigtor. nu de bestanden nog die ik via kazaa verkregen heb.

groet,

Ronald
 
dan kan je toch een kopie van je beschadigde schijf maken.
dan heb je je kazaa bestanden niet nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan